tisdag 26 juli 2011

CYKLING

Yes idag har jag

nött sadel
cyklat i sommarregn
kämpat i branta backar
cyklat nerför med vinden i håret
sett asfalten susa förbi
motvinden har omfamnat mig
cyklat genom små byar
druckit vitargo sportdryck och magen har mått bra
sett fantastiska vyer

man hinner med mycket under 11 mil cykel :)


min nya väska fick hänga med på turen
riktigt bra att ha energi i. idag fylldes den med russin och nötter.
lättåtkomligt!


Fina vyer




Nöjd med långturen idag! :)

Lägger till 11 mil i benen.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder! nu kom landsvägsuget:)

    jag är lite nyfiken på hur du har lagt upp kosten inför ironman, och hur du äter dagarna innan och under loppet! Jag själv är annat än bra på det där, trots ett gäng långlopp bakom mig, känner mig alltid som en ballong tiden innan och under själva loppen funkar det nästan inte med intaget. Lite tips tack:)

    Jo det är mkt spännande framöver!" just kebne ska bli en upplevse, en dröm som går i uppfyllelse. Jag har ju kikat igenom ditt inlägg om keb både en och två gånger, njutit av bilderna, och känt både fasa, svindel och pirr inför vad somm kommer. Framförallt av din beskrivning när ni tog er ned, jag tror nämligen att det kommer att bli det läskigaste, att gå ned.

    SvaraRadera
  2. Grymt!!! Vet du, idag var jag in på en triathlonaffär här i Motala med mina "gammelsvärisar" som är friidrottsrävar. Lena Wahlkvist är en kompis till dem, och hon drev affären så vi träffade henne idag, hon har vunnit Ironman Hawaii tror jag och kommit tvåa i VM etc. Tänkte på dig när jag såg alla Ironman-prylar där inne! Fin väska!!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att du är på väg att förverkliga din dröm! Hittade precis den här bloggen :) Lycka till!

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Kul du tittade tillbaka in häromdagen. Läser om ditt cykelpass på 11 mil och njuter av beskrivningen!

    Tråkig att höra om din olycka i klungan, förstår det känns obehagligt efter det. Tur du klarade dig så bra, de där änglavakterna är fantastiska! Men trots kraschen fortsätts det att cyklas så du verkar vara en stark och målmedveten kvinna som inte ger upp i första taget. Och det gillar vi :-) Själv badade jag idag och kostade på mig att simma lite i det djupa vattnet vilket aldrig händer! Ville utmana min vattenrädsla och det gick över förväntan då jag fokuserade på mina tankar. Har lärt mig några knep...

    Och tack, jag älskar min Bianchi, det var kärlek vid första ögonkastet. Haft henne sen den 12 Maj iår.

    SvaraRadera