torsdag 29 maj 2014

Maleryd Varberg Triathlon SPRINT


Varberg har bjudit på fantastiskt väder idag. Jag har fått njuta av kvällssolen i och med att jag har jobbat hela dagen inomhus. Det blev en skön löptur för knoppen men benen var otroligt sega idag. Måste vara cykelintervallerna som fortfarande sitter i. Galet!

Idag gick jag ut ur min box, jag anmälde mig till Maleryd Varberg triathlon....HJÄLP!!

Långdistansnötaren ska nu köra SPRINT!

- 400/750 (tävlingsklass) meter simning i Kattegatts klara vatten
- 20 km cykling på en kuperad bana utmed Varbergs Strandpromenad
- 5 km löpning runt Varbergs fästning


Jag är galet nervös redan! Men jag ser 2014 som utmaningarnas år. Det har inte alls blivit som jag tänkt men det kommer bli bra ändå. Jag börjar att stå på fötterna och livet ler mot mig igen. Lycka!

Men direkt efter att jag anmält mig ser jag i mitt schema att det är min jobbsöndag. Men jag hoppas innerligt att någon vill byta med mig så att jag kan köra! :)


Mot nya utmaningar och tävlingar! :) 



5 kommentarer:

  1. Men vad kul, verkligen något för dig som älskar både sim, löpning och cykel.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Kul med spontananmälningar bara sådär. Och du verkar vara väldigt bra att skapa dig bra förutsättningar trots att saker inte alltid blir som det är tänkt.

    SvaraRadera
  3. Vad kul! Det där kommer du att klara galant :) Jag har anmält mig till en likadan tävling här i Vasa i höst. Tänkte att det kan vara kul med ett kortare triathlon som omväxling till marathonträningen :)

    SvaraRadera