lördag 31 maj 2014

Dejt-Lördag


Idag hade jag och Cervélon bokat en dejt. Vädret ville inte visa sig från sin bästa sida. Lite ruggigt i vindarna och gråmulen himmel när vi cyklade iväg. Men jag blev snabbt varm i kläderna och behövde inte frysa!

Det blev fight i motvinden, i medvinden susade vi lätt fram, benen rullade på och det kändes väldigt bra. Genom små byar och ladugårdar for vi fram. Det är det här jag älskar med cyklingen, att bara få vara en stund, mitt ute på landet och höra vindarna, se asfalten susa förbi och det vackra landskapet.

Upplevelser. 
Leva i nuet och suga in alla dofter och tanka ny energi! 
Det blev nästan 11 mil idag och cirka 4 h i sadeln. Jag är nöjd! 

Cykellycka!! :)



3 kommentarer:

  1. Bland blir alltid så glad av dina inlägg! :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Blir så glad och inspirerad av dina inlägg och det härliga och ständiga drivet framåt mot nya och större eller snabbare utmaningar. Cykeln är verkligen en bra uppfinning och tidigare har jag haft vanliga standard cyklar men så köpte jag en cyklocross med superstenhård sadel och vilken känsla att bara glida fram. Dock börjar jag verkligen förstå begreppet "att nöta in sadeln" tänkte dock hjälpa mig själv lite på vägen med ett par cykelbyxor och klurar på om du har några tips i denna djungel.
    Tack för en fin blogg med härlig inspiration Hälsningar Kristin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Kristin! Så glad jag blir, tack för din fina kommentar! :) Visst är cykling en härlig känsla! :) Cykelbyxor är väldigt skönt att ha, har du kanske någon cykelbutik i närheten så kanske du kan prova ut ett par där? Vissa sportbutiker har också cykelbyxor. Viktigast är väl att de sitter bra och har en skön "blöja" :) Sen finns det massvis man kan beställa på nätet också! Hoppas du hittar ett par som du trivs med! :) Ha det toppen! Hälsningar Lina

      Radera