söndag 20 juli 2014

18 mil cykling


I lördags vaknade jag klockan 6 och var laddad för långpass cykling. Jag och finaste vännen Nina möttes upp och strax efter klockan 7 cyklade vi iväg och vår cykeldag började.

En magisk morgon. Nästan vindstilla, en klarblå himmel och en frisk luft på morgonkvisten. Knappt inga bilar på vägen, vi susade fram och blev alldeles CykelLyckliga det var inte mycket mer vi önskade där och då. Vi njöt och benen kändes pigga och härliga.

Dagens mål var Halmstad. Vi följde Ginstleden hela vägen längs med kusten så havet var vid vår sida. Fantastiskt vackert, älskar verkligen Västkusten. Underbara småvägar och vi var glada för bra asfalt, vacker natur, vinden i håret och att få befinna oss där tillsammans på sadeln.

Energin som följde med mig på cykeln var snickers, raw bite och gels, magen mådde bra, dock lite illamående efter gelsen. Väl framme i Halmstad hade vi cyklat 9 mil och de kändes väldigt lätta.  Vi stannade till för ett gott lunchstopp och fyllde på våra depåer. Vi satt där och njöt och det bästa var ju att vi hade 9 mil kvar på samma fina väg hem.

Hemvägen blev lite blåsigare och motvind mot kroppen men vi var vid gott mod och kämpade på. Fyllde på med vatten och energi. Det var riktigt hett nu mitt på dagen. Jag kände mig fortfarande väldigt stark och det känns bra inför Kalmar. :)


Jag är så glad att jag träffat Nina som också älskar cykling och vi hade en sådan himla fin dag!
 18 fantastiskt härliga mil tillsammans fick vi ihop! Just love it!!! :)


Bästa cykelbubblan och finaste sällskapet! På kvällen blev det lite partaj och träningskläderna åkte av och några vanliga kläder fick sätta sig på kroppen :)



 Nu har jag bara 3 h kvar att jobba sen tar jag semester i hela 4 veckor!
Ljuvligt!!!!








triathlet utan träningskläder ;)


2 kommentarer:

  1. 18 mil lär nog behövas.. mindre än en månad till Ajrånmään Kalmar.. ;-)

    SvaraRadera