tisdag 15 juli 2014

6 mil cykel-intervall + 8 km löp


Tisdag = Cykel-Intervaller 

Rullade iväg med cervélon strax efter klockan 8 i morse. Mulet och regnet hägrade i luften. Härligt och komma iväg hyfsat tidigt, lite folk på vägarna. Jag körde en favorit i repris men ökade med en intervall. 

Upplägget blev alltså: 4 x 20 min intervall med 5 min rullvila mellan. 

De två första blev i någon konstig sidvind. De två andra i motvind. Åh jag älskar motvinden i dessa sammanhang, den får mig att bli envis och starkare. Jag vill besegra den och trycka på! Kände hur benen svarade på mina tryck och det var fantastiskt. Jobbigt men bra! 

Efter cyklingen var planen att löpa en liten tur. Tog det lugnt och härligt. Skönt och springa ut lite syra som hade samlats i benen. Driva på i bokskogen och njuta av att molnen hade börjat lätta och solen lyste lite på kroppen. Kände mig mer levande än någonsin där jag kom och sprang. Stark och energifylld! 

Solen strålar på mig och jag med den... Livet lyser! 

6 mil cykling och 8 km löpning innan jag for till jobbet. Underbar start!


1 kommentar:

  1. Vilket bra pass. Är så imponerad av dina 20 minutersintervaller. 10 min brukar jag hålla sedan vill man ju bara dö ...

    SvaraRadera