tisdag 4 november 2014

Ironman bubblar


Igår morse studsade jag nästan upp ur sängen, simning på gång! Jag längtade redan i söndagskväll efter att få hoppa i och attackera vattnet.

Det blev många 400 meters intervaller, försökte hålla ett jämt och bra tempo, trycka på lite extra än vad jag brukar. Kändes fint och hade en egen bana, det är verkligen lyx. jag njuter varje gång.

Efter simmet så väntades en stoooor frukost och jag lyxade till det denna morgon och dricka ur finmuggen! Ironman, järnlady, hihi det är jag :) Jag längtar otroligt mycket till Kalmar IM. Fantastisk känsla som det är. Längtar även till VM, vilken otrolig upplevelse att få vara med om det!

Ikväll var det dags att prova höften igen. Jag sprang lugnt och fint tänker att intervaller hoppar jag över just nu. Höften ska mjukas upp och ta det långsamt. Den kändes fin och bra hela vägen. Jag njöt av utsikten vid havet som verkligen var magisk trots den grå himlen. Vågorna spelade högt, jag lyssnade på bruset. Vackert!

Efter löpningen så blev det bakläxan. Stärka upp min baksida genom många höftlyft, ett ben i taget, båda, benlyft liggande på boll, det verkligen krampade sen i baksidan. Nu jäklar ska höften bli bra. När jag sitter nu ikväll och masserar på området så känner jag att det fortfarande är ömt men för några dagar sedan kändes det värre, jag hoppas det går åt rätt håll nu.



fortfarande ovisst om Borås 6 timmars...Beslutsångest. Jag vill men kanske osmart...!! 




3 kommentarer:

  1. Inte ovisst, låt 6 liters-muggen bestämma! ;-)

    SvaraRadera
  2. Du är alltid då fantastiskt fokuserad! Om vi andra bara kunde förstå hur SU gör!! Kämpa på Lina!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna för att du kan springa på lördag!

    SvaraRadera