onsdag 8 augusti 2012

Sim och Core-träning


Det fortsätter att blåsa höstlika vindar här i Väst.
sommaren får gärna komma tillbaka en liten sväng 

Idag blev det simning och tur att man har våtdräkten på sig annars hade det varit riktigt kyligt för mig som fryser väldigt lätt

såg att vattentemperaturen i Kalmar just nu är 18,5, det får gärna bli några grader varmare! 

jag simmade på simstadion ikväll och regndropparna föll i vattnet 
ett lugnt simpass, en skön känsla och härlig rytm
fokus på att vara avslappnad 

såhär såg himlen ut när jag lämnade simmet.

vackert skiner solen igenom... 



Jag cyklade vidare mot gymmet där rygg och mage fick ge sig tillkänna 

jag har sagt det förr och jag säger det igen
bästa redskapet när man tränar mage är med boll
bra för balansen och man får med hela magen
stabilitet 



Det blev även rehab-träning för vaden 
excentriska tåhävningar, försöker att vara duktig och göra dessa varje dag 



Imorgon ska jag på massage och fixa till kroppen..räknar med ondskön känsla! 

10 dagar kvar! :) 

6 kommentarer:

  1. Ska bli så spännande med tävlingen, nära nu!

    SvaraRadera
  2. Måste nog ta och köpa mig en pilatesboll, vet ju hur bra de är.

    SvaraRadera
  3. Har köpt en sådan där boll hem så jag inte ska kunna fuska...
    Bästa med regnväder (som det är här i Sthlm ockå) är att det är lite folk i ute bassängen

    SvaraRadera
  4. bra att du tar hand om dig och går på massage! fint med påminnelse om de där vadhävningarna också... idag ska jag iaf äntligen komma till sjukgymnast.

    ja usch för kallt vatten! När jag simmade Vansbrosimmet var det 17.5... kylan var värst! trots våtdräkt.

    SvaraRadera
  5. Håller med, bollen är grym! Måste skaffa en sån hem också. Frågan är var man ska ha den bara... Under sängen funkar ju inte.. Haha!

    Ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  6. Jag kombinerar också ofta träningspass med just core-träning, tycker det är oerhört bra! :) Och vädret ja .. igår var jag klädd som att det skulle varit 8 oktober istället för augusti ... lite mer sommar kan vi väl få va!

    PS. Vad tyckte du om Cirkeln?? :)

    SvaraRadera