måndag 13 augusti 2012

Triathlon-Träning


Idag blev det kortare triathlonträning 

30 min simning
34 min cykling 
20 min löpning 
 
jag kände mig inte helt hundra i benen och flåset kändes högre än vanligt
en aning sega ben, men jag kommer ihåg att jag förra året kände precis likadant 
passen innan Ironman kändes benen så fruktansvärt sega 
oj oj.. jag hoppas att det vänder och kommer att känna mig tokstark när jag står på startlinjen på lördag

Redo för openwater siming, inte en själ i sikte, lyx att ha hela sjön för mig själv :)

lite kyliga vindar och en temperatur på runt 18 grader i vattnet




Simningen kändes helt OK! 
Lite småkyligt efter ett tag och händerna domnade bort
men ett bra utomhuspass och bra att få vänja sig lite vid kylan 

Sen hoppade jag på Cervelon och stack iväg på en kortare runda 
som sagt lite sega ben och hade inte samma känsla som jag brukar
jag hoppas det ger med sig 


Sen bytte jag om till löpskorna
det kändes lite bättre med löpen 



jag bjuds på ännu mera efterrätter
denna var mycket god, lite syrlig, helt i min smak!
 
turkisk yoghurt, grädde, socker, vaniljsocker 
toppat med mera blåbär och hallon


 
känns som att denna vecka är det bara och frossa i allt ;) 

11 kommentarer:

  1. Det är nog helt i sin ordning med dina ben, de kommer att vara urstarka på start!

    Ja frossa på! Du kommer ju att behöva all energi:)
    Kommer att bli riktigt spännande att få följa dig, finns det föressten nån form av följande på nätet under racet??

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för pigga ben när de är dax. De där ser väldigt gott ut :P kramar

    SvaraRadera
  3. Känslan av sega ben brukar vara ett säkert tecken på att en tävlingsdag närmar sig! :)

    SvaraRadera
  4. Det ska kännas lite så, man ska få ont i halsen dagen innan och allt annat.
    Min bror som också ska köra har fått gästblogga om sin uppladdning hos mig om någon är nyfiken

    SvaraRadera
  5. Så roligt att läsa om din uppladdning. Håller tummar för stark kropp i helgen. Hejar för fullt på distans.

    SvaraRadera
  6. Simmar du barfota eller har du skor på dig ( eller sim skor kanske det heter)?

    SvaraRadera
  7. Jag tycker det låter precis som det ska... din kropp är ju ovan att vila och reagerar i första hand med viss seghet, men du tjänar ju in det på lördag! Bara njuuuut av vila och massa gott att äta :))

    SvaraRadera
  8. Härligt härligt! Skulle jag vara bätte på att simma så skulle jag helt klart satsa lite mera på hobbytriathlon för jag älskar just de där kombinationerna! Hoppas du får en alldeles kanonbra uppladdning nu!

    PS. Finns du på twitter??

    SvaraRadera
  9. Jag tror du kommer känna dig grymt stark! Fokus: Inte tänka för mycket, som Usain sa. :-D

    Du som har 2xu calfs; är du nöjd? Jag har kikat och funderar på såna eller vanliga kompressionsstrumpor. Men dessa känns mer "rejäla". eller? :-)

    SvaraRadera
  10. Jag ska hålla tummarna för dig när du tävlar!
    Du kommer klara det där galant, för du är ju bäst bäst bäst :)

    SvaraRadera