tisdag 28 augusti 2012

Trippel-Måndag


Kalmar Ironman är SOLD OUT! 
Vilket galet tryck det är! Tur att jag hann och anmäla mig och har en säker plats! 
Längtar redan till ruset! :)

 

Jag rivstartade min vecka med ett trippel-pass! 

Pass 1. 

08.30 började jag instruera i denna sal 
det var nästintill en full sal och det är så himla roligt att instruera peppade deltagare 






Spinning Activio 55 min 

Passet jag kör just nu är ett intervallpass blandat med backar 
 Ett pass fokus på kontinuerligt arbete 
Ansträngande till mycket ansträngande nivå 

Intervallerna i detta pass är bland annat 

3 x 30 sekunder tuff sittande intervall/ 30 sekunder aktiv återhämtning 
4x 1 min intervall / 30 sekunders aktiv vila 
2 x 2 min intervaller (just under mjölksyratröskeln) med 1 min aktiv vila mellan

 Pass 2. 
  
 På kvällen körde jag sedan styrketräning i form av Body Pump 
Har inte tränat det på hela sommaren men kunde ändå ha samma vikter som jag brukar 
Bra pass och det känns i hela kroppen idag! 

Pass 3. 

 Efter pump passet spinnade jag ut benen igen
 55 min activio men denna gång som deltagare och det var ett intervallpass 
tog det lite lugnare, satt mycket ner i sadeln och bara fokuserade på mig själv och min ben


Mycket bra och fin träningskväll! 

6 kommentarer:

  1. vilken dag, härligt Lina! Hoppas att de planer du har inför hösten känns bra, med studier osv, kram!

    SvaraRadera
  2. Oj vad du kör! Skönt med IM så jag slipper fundera

    SvaraRadera
  3. Ja vilken dag! Lovely lovely!
    Och jag ser fram emot att följa dig mot IM 2013!

    SvaraRadera
  4. Oj vilken träningsdag, låter tufft! :-)

    SvaraRadera
  5. Fint att du fick en plats, jag fick ingen, hade inte pengarna. :( men vilken bra dag du haft, och fina salar att träna i! /c-m.

    SvaraRadera
  6. Goe träningsdag :D Activiopasset lätt grymt jobbigt, men roligt =)
    Magen är något bättre, det är min sjukdom som spökar. Säkerligen för att de är en hel del stress nu :/ Ha en fin kväll!kram

    SvaraRadera