onsdag 23 januari 2013

3 km SIM


Godmorgon sa jag till min kropp och hoppade i bassängen 07.00



hamnade i en bana där motions-simreglerna inte tyckes användas
utan höll hela tiden på och krocka med en annan som bara simmade fram och tillbaka i samma bana

som tur var så blev en annan simbana helt tom efter bara några längder
jag simmade över den till den och fick en bana helt för mig själv
Lyxigt och alldeles underbart. 

När jag simmar ensam utan triathlongruppen försöker jag köra distans 
när vi simmar tillsammans blir det uppstyrt och oftast massa olika saker vi gör
så när jag får bestämma själv simmar jag gärna länge och maler på längd efter längd 

Förra veckan simmade jag fyrahundringar 
denna vecka utökade jag med hundra och körde femhundringar 

500 fritt 
500 dolme
500 paddlar
500 fritt 
500 dolme 
500 fritt

Längderna kändes bra. 
Försökte tänka på tekniken. Hitta det perfekta draget. Bli ett med vattnet.
Armarna jobbade och jag kände mig väldigt trött i dem när jag var på de sista tagen.

Sammanlagt 3 km simning denna morgon. Skönt uppvaknande.
 



 Längtar till sommaren och få hoppa i våtdräkten.
Måste beställa en ny våtdräkt då min tyvärr har fått sig ett litet hål vid armhålan.

någon som har tips på en bra triathlon våtdräkt?
 den får gärna vara lite åt det varmare hållet då jag är riktigt frusen av mig. 


Hoppas ni har en superonsdag!

4 kommentarer:

  1. Skönt! Ja längtar verkligen till solig utomhus simning!

    SvaraRadera
  2. Jag köpte en sådan, har iof inte testat den ännu men den ser snabb ut

    http://www.triuk.com/products/foor/foor-quantum-24#.UP_fqSezJ8E

    SvaraRadera
  3. Jag har en Mormaii som jag är otroligt nöjd med, men jag måste också köpa en ny.
    Efter en lyckad diet så är den helt enkelt för stor.
    Du råkar inte känna någon 2m lång jätte på 125kg som är sugen på en billig dräkt?

    SvaraRadera
  4. Oh, jag hoppade också i bassängen kl 07.00 idag! Simmade inte lika långt, men hade en grym simtränare i form av Josefin Lillhage!

    SvaraRadera