fredag 29 november 2013

Sim Spinn Spinn


Hoppade i bassängen 07.00 i morse....

Äntligen var det dags att få känna på vattnet igen. Det är en härlig känsla och jag älskar den. Simma med paddlar och susa fram med fenor på fötterna. Ljuvligt! Körde långa serier varvat med korta teknikövningar. Mest bensparkar, behöver bli bättre på dem! 




08.00 stiger jag in i gymmet och får syn på mitt järngäng som sitter och laddar upp för morgonens spinningpass med kaffe och träningssnack! Vilket härligt gäng, grymt kul och köra tillsammans med er! Fredag morgon och ni lyser! Endast 3 cyklar lediga, så det var fullt tryck i salen! Backar och intervaller, korta och långa! Chockade kroppen! SuperKUL!

12.10 var det återigen dags att entra spinnbubblan för ett lunchpass. Ett gott gäng i salen som kämpade som attans! Bland annat 40 sek intervaller med 20 sek vila mellan suger i benen! Härligt! Underbar dag!

Imorgon väcker jag kroppen med triathlonsimning och sen ska jag guida triathleterna in i cykelbubblan! Det kommer bli tufft för dom! :) Längtar!



5 kommentarer:

  1. Ramlade ner ett paket från Posten igår. Det var fenor. Likadana som du, fast blå. Känns klockrena, även om jag inte provat dem i vattnet ännu. Tack för tipset.

    Hur använder du fenorna i din träning? Som styrketräning, eller kanske mer för att kunna kicka lugnt och fokusera maximalt på resten (armtag, rotation osv)? Ja, eller kanske något helt annat?

    Trevlig helg!
    /Richard

    SvaraRadera
  2. Blev det något morgonsim med Viccan i går?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag körde själv, viccan? :)

      Radera
    2. Ja, Kronprinsessan, som var i Varberg 29/11, trodde att hon var där för att stärka upp sig lite ;-)

      Radera
  3. Va kul!!! Härligt med människor som är glada och kämpar!

    SvaraRadera