fredag 17 juli 2015

Triathlon Passionen


Jag jobbar en vecka till sedan får jag ta ledigt och köra semesterträning :) Nu försöker jag pussla ihop jobb och träning så gått det går. Ironman Kalmar börjar att närma sig nu med stormsteg.

Om jag jobbar eftermiddag så älskar jag att ägna min lediga förmiddag på följande sätt:

06.30 Anländer till simstadion och ser att det ryker lite grann på ytan vid vattnet. Vilken fantastisk morgon. Solen strålar och jag kan inget annat än och älska simmet. Hoppar i vattnet. Andas in morgonens klara luft i mina lungor. Solen värmer gott och jag värmer upp med 600 meter insim sedan är det dags att köra igenom några intervaller.

Blev hundringar med paddlar.
5 x 100
100 lugnt
5 x 100
100 lugnt
5 x 100
100 lugnt

Avsim




Åker hem och äter frukost och sedan laddar jag min rosa pärla för en tur till Stamnared = backar!
Backträning så det skriker mjölksyra i benen. Att köra i backar är min nya favorit, vet inte varför jag blivit så förälskad i det, måste vara efter Mallorca. :)

44 km backträning och landar sedan hemma igen för att byta om och fara till jobbet. En helt perfekt morgon, jag har fått smaka på både simning och cykling.


Triathlon är verkligen min passion..... SwimBikeRun TriathlonLIFE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar