torsdag 16 juli 2015

TriathlonTräning Olympisk distans


För cirka ett år sedan träffades jag och Saga för första gången. Vi hade sett varandra via instagram och vi båda gillade triathlon och tränade inför Ironman Kalmar 2014, vår träningsdejt går det att läsa om här . Roligt och träffa likasinnade och träna tillsammans med.

I tisdags tänkte köra en favorit i repris. En Olympisk distans varav:

1500 meter simning
4 mil cykel
1 mil löpning

Vi simmade i vår utebassäng här i Varberg. När vi väl skulle börja med våra intervaller så hade vi en bana för oss själva så vi kunde köra bredvid varandra.

Simpasset:

600 meter insim
10 x 100 m med starttid 1.50 Simmade varje hundring på 1.30

Simningen kändes riktigt bra. Det är roligare att ha någon bredvid och kämpa tillsammans med, det blir liksom att man sätter på den där sista växeln och kör lite hårdare än vad jag kanske hade gjort själv.




Efter simningen gjorde vi ett byte och satte oss på hojjarna för 4 mil cykel. Det blåste en del men mina ben var pigga och taggade att köra på. Hittade en bra position på min rosa pärla och nu var det bara och trycka.

Styrka, kraft, energi, det var mitt mantra under cyklingen.

Är jag andfådd? Hur känns pulsen? Utmanar du nu?

Jag kan trycka mera och det gjorde jag. Så himla härlig känsla och känna att benen levererar och att det går framåt med cyklingen. BOOM jag gillar att cykla kort och hårt. :) Hade jag aldrig trott!





Lite mer än 4 mil cykel blev det. Hopp i löparskorna och vi var båda glada att vi hade varandra, så mycket enklare att köra den sista biten om man är två.

Längs strandpromenaden med en sol i ögonen satte vi den ena foten framför den andra. Vi höll oss kring 04.50 fart och det kändes helt okey. Bra känsla i skorna.


Helt underbar triathlondag tillsammans och vi avslutade den på bästa vis med mat från NAMI!
Sushin där är gudomligt god.

Lycka en tisdag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar