torsdag 10 november 2011

Aerobics, Core, Gympa, Spinning, Simning


Oj vilken träningsdag det blev! 

I kursen jag läser nu ska vi kunna leda ett gruppträningspass (ex aerobic, step, cirkel, styrke, gympa m.m) och idag gick vi igenom lite olika sätt man kan göra. Jag hade gärna velat instruera i spinning såklart men det kanske inte gick... så nu får jag vidga mina vyer lite! Utmanande och spännande!

Laddad för dagen!

Vi började dagen med en workshop, lite allmän information om gruppträning, sen fick vi göra musikanalys, uppbyggnad av pass, utlärning, funderingar kring instruktörsrollen med mera. Vi fick även vara med och leda lite grann och prova på hur det känns att vara i rampljuset. 

Efter lite teori blev det en hel del praktik, vi började med aerobic.

Aerobic är något som jag aldrig kör, passet idag var på basic-nivå så jag klarade att hänga på de olika rörelserna och blocken vi körde. Utmanande att få ihop armar och ben och steg. 


Därefter blev det lite mera core-inspirerat. Långsamma jobbiga rörelser. 

I slutet fick vi alla i klassen leda alltifrån uppvärmning, styrkedel och pulshöjande.

Ett styrke-pass med pulsinslag och lite gympa inspirerat. Jobbigt för benen då det blev mycket benböj, hopp av olika slag. Det kommer kännas i rumpa, lår imorgon!

Efter skolan slut och de två träningspassen var det bara och cykla hem och fylla på med energi för att ladda om för nästa två pass. Spinning och simning!

 Hade lite sega ben på spinnpasset, men det gick ändå bra!


på med mössan sen var det bara och riva loss några längder i bassängen

Simningen mjukade upp kroppen och det var härliga 45 min i bassängen!


Nu fyller jag på depåerna efter dagens 4 pass. Magen kurrade rejält efter simpasset!


Imorgon ska jag vakna upp med ett spinnpass klockan 07!! Bästa sättet att vakna på! :)

6 kommentarer:

  1. *pust* vilken dag du haft! Blev trött bara att läsa;)

    Vad är det för kurs/kurser du läser? Ett helt program?

    SvaraRadera
  2. Bra kört idag Lina, du såg stark ut! Du får köpa en sån här Poolmate-klocka som räknar dina längder och frekvens!

    SvaraRadera
  3. Vilken skoldag :) Den skolan vill jag också gå i, hihi. Ha en härlig fredag!!!

    SvaraRadera
  4. Verkar vara en kurs som passar dig som fisken i vattnet :)

    SvaraRadera
  5. Att läsa och följa dig är oerhört roligt!
    Du inspirerar till max!

    Spinning är jag ett med igen men alla dessa sjukgymnastövningar är hatkärlek.
    Plankan och Balansplattan är några av dem. Men att följa dig ger grym inspiration. TACK Lina!

    Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Hej Anna-Karin!

    Tusen tack för din fina kommentar!Så glad att kunna inspirera! :)

    Idag ska jag börja med min rehabövning för vaden, kanske inte det roligaste som du skriver men vi får tänka att det är grymt bra!:)

    Trevlig helg!! :)

    SvaraRadera