söndag 20 november 2011

Akupunktur och Vakum-massage



Just nu vilar jag från löpningen eftersom det är då jag känner av smärtan i vaden som allra mest. Det känns jättetråkigt men allt jag vill nu är att min vad ska bli bra så då är det bara och lyssna på kroppen! Jag vill komma stark till Kalmar, så jag gör allt jag kan nu för och hjälpa den på traven.


I fredags fick jag prova två helt nya grejer för mig.

Först vakum-massage, för att värma upp vaden och göra den redo för akupunkturen. Det kändes märkligt, som att hela muskeln skulle åka ut, som en sugpropp man masserar med.


Sen var det dags för akupunktur. Nålrädd som jag är så kändes det ganska jobbigt, kunde inte slappna av.

Nålarna sattes rätt in i muskeln och det kändes rejält. Sen när man skulle snurra på dessa nålar gick det en ilande känsla i hela kroppen. Det bultade i hela muskeln. Men jag tror på det här! Känns som att muskeln redan blivit lite mjukare.


Imorgon är det dags för nålar igen. pjuh!




5 kommentarer:

  1. Hoppas du kommer över nålrädslan och kan slappna av i morgon! Jag tror väldigt mycket på akupunktur och aktiv behandling, aktiv vila. Typ. När jag hade problem med en fot gjorde det susen med stötvågsbehandling, vet inte om det kan funka på en vad.

    SvaraRadera
  2. Bra att du testar olika grejjer för att läka!

    SvaraRadera
  3. Modigt av en nålrädd! Hoppas verkligen att det funkar nu!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det hjälper! Drygt när det gör ont och man inte kan träna som man vill. :(

    SvaraRadera
  5. Starkt! Jag skulle aldrig fixa nålar, klarar knappt ta ett stick i fingret på vårdcentralen.....

    Bra du vilar på det onda. Fortsätt med det även om det svider i träningshjärtat.

    SvaraRadera