tisdag 22 november 2011

Spinning och bra styrketräning!

Träningsschemat hänger på kylskåpsdörren och det är så kul och kolla vad som händer just idag på träningen, bland annat nya övningar som jag inte provat. Spännande! Ser fram emot mer styrkeövningar, som förhoppningsvis kommer att göra mig till en starkare triathlet! :)

Nu när jag inte får löpa är det ju bra att det finns mycket annat kul att göra! Positiva tankar! :)

Läser tisdag: Spinning 75 min. Styrke innan. Marklyft och bänkpress 4*4 reps vardera. Sen dips 2 set med gummiband.

och tillslut denna övning som jag gjorde för första gången idag. Lite knixig men jag satte den! :)

Knees to elbows



Kul med nya övningar!!

Åh jag älskar verkligen att jobba med triceps! Kanske min favoritövning just nu. Med hjälp, men snart så ska jag kunna göra några själv!

Dips med gummiband


Pepp för spinn! 

Härligt med energi från deltagarna. Och jag är så glad varje tisdag, de som vill komma och köra lite längre cykel tillsammans med mig! Grymt :)



efter spinnen kände jag mig inte riktigt nöjd, så jag fuskade lite och körde några övningar utöver programmet.

Armhävningar och lite mer mage.

Mage på boll med en 10kg vikt


Tog hjälp av dessa ribbstolar och körde hängande mage! Grymt bra övning som tränar hela magen!



Känner mig jättenöjd med kvällens träning och jag ser fram emot morgondagens pass!
Det väntas intervaller! :)

7 kommentarer:

  1. Jaha, så nu har du gått upp till 10 kg på magen? Härligt! Du får visa ribbstolen nästa gång och gummibandet på dipsen verkar spännande!

    SvaraRadera
  2. Härligt jobbat, vilken kväll! Bra med tips på magövningar, jag behöver variation där.

    SvaraRadera
  3. Ja det är väl aldrig fel att variera träningen. Själv tänkte jag börja en del med roddintervaller för att få in något nytt i träningen.

    SvaraRadera
  4. Alltid kul med tips på nya övningar. Suger åt mig som en svamp.

    SvaraRadera
  5. SOm dom andra skriver, roligt med nya övningar, och jag suger åt mig jag med! Just nu önskar jag att gymmet hade ribbstolar, så jag slipper hänga i den hatälskade brutalbänken!

    Vad kul att du visar vad du pysslar med! Mera sånt! Träningschema på kylskåpet kommer snart här med, får trängas med dotterns skolschema och annat livsnödvändigt.

    Hoppas din vad mår bättre!

    SvaraRadera
  6. Håller med Odda...suger åt mig som en blek taggsvamp ;-) / Anna-Karin

    SvaraRadera
  7. Mycket bra spinningpass!

    Testade göra övningen på videon, men den var ju jättesvår (är nog alldeles för svag), grymt att du klarade den.

    SvaraRadera