fredag 4 november 2011

Styrketräning på stranden

När man tränar tillsammans med järnmannen Riccard så ska träningen helst bedrivas utomhus i den mån det går.

Gårdagens pass resulterade därför i styrketräning på stranden och simning inomhus i bassängen.

Vi möttes upp på badhuset och tänkte ut en plats där vi kunde köra vårt styrkepass.

En gräsplätt var det tänkt, men det var så blött i gräset, så istället hittade vi en bra strand där sanden var torr.

Här! Fast en aningens mörkare... 



ett sken långt där borta är vad man ser

Några lampor lyste upp från skogsslingan bredvid..

Måste säga att det var riktigt härligt att få vara ute och köra styrke istället för inomhus på gym.
Stillsamt, fin utsikt och friskt!

Det var mest fokus på core-träning och passet såg ut såhär.


Plankan 1 min
Burpees 10 st

Plankan 1 min
Burpess 10 st

Sidoplanka vänster 1 min
Benböj 30 st

Sidoplanka höger 1 min
Skridskohopp ner till vattnet

Sidoplanka vänster 1 min
20 armhävningar

Sidoplanka höger 1 min

Vanliga sit-ups 40 raka
Sneda sit-ups vänster/höger 40 st vardera

Fällkniven med frånskjut så många man orkade x 2

Bra pass!

Det optimala hade ju varit att kunna hoppa i vattnet direkt på plats, men temperaturen hade nog inte visat några badvänliga grader så vi sprang tillbaka till badhuset och körde sedan ett pass sim!

längtar tillbaka till sommarens simpass ute!






Bra träningskväll!

2 kommentarer:

  1. Tufft att köra utomhusgym nu i november! Det härdar nog er Ironmänniskor ännu mer inför sommarens triathlonlopp? :) Ser fram emot att höra om dina kommande lopp och mål! Hann det bli någon cykeltur på din nya cooling?

    SvaraRadera