lördag 19 november 2011

Triss i S - träning !

Spinning. Styrketräning. Simning.

Då var det lördag igen. Veckorna bara springer i väg och så kommer bästa träningslördagen!

Idag fick jag köra på själv, inga järnmän, de var bortresta och stackars CM som drabbats av magsjuka!:(
Krya tankar till dig, saknade dig idag! 

Jag började som vanligt med ett grymt spinningpass. Nästintill full klass igen. Tror att det bara var 3 cyklar lediga.

Nytt pass och det kändes riktigt tufft! Denna låt är i slutet, 30 sek intervaller, och snacka om drag i salen!



Vi tänkte oss att vi befann oss i en tävling, vi hade en klunga framför oss som vi bara skulle om!

Jag älskar verkligen intervaller. Vi kör 30 sek sen är det aktiv återhämtning 30 sen på att igen!

Grym avslutning!


Efter spinnpasset tog jag mig en tur i gymmet.

Knäböj
Benpress
Bencurl - baksida
Chins
Sittrodd
Ryggresningar
Bänkpress
Axelpress 
Situps på boll
Hängande benlyft


mage på boll


Sen kurrade magen och jag for hem och käkade lunch. Pluggade ett litet tag sen ville jag ju simma också.
Packade simväskan och åkte iväg mot simhallen.

Jag tänkte på orden Stefan hade sagt och som jag gled. Tyckte det kändes mycket bättre nu! :)

80 längder. En aha-upplevelse! Det gick så bra!


Weehoo! :)


Trevlig lördag! :)

7 kommentarer:

  1. Vilken lördag! Tack för inspirationen, du om någon visar att man kan använda helgerna på bästa sätt, dvs köra dubbelpass :)

    SvaraRadera
  2. Rätt du är rädd om din vad, vi vill så mycket och det är oerhört lätt att tuffa på och tänka "det är inte så farligt, det går över". Tänk vad optimistisk ändå människan kan vara ibland, eller ska vi kalla det dumdristig?

    Hur som, delgav mina symtom i bloggen ikväll som jag hade innan och under min sjukdom. Lite tänkvärd läsning, om du vill. Ta hand om dig nu och var rädd om kroppen.

    http://malin-charlotta.blogspot.com/2011/11/mina-symtom-pa-stressrelaterat.html

    SvaraRadera
  3. Bra med trissen!
    Jag saknade dig med idag, jobbigt att känna sig klen och sjuk. Men det känns redan bättre. Funderar på gym imorgon...

    SvaraRadera
  4. Underbart!
    Jaha då var jag fullt inspirationsladdad igen, efter att läst din blogg.
    Min söndag ger utecykling och lite gym a` la Lina Blomqvist!

    Trevlig söndag, Lina!

    / Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Hej Anna-Karin! :)

    Blir alltid så glad av dina fina kommentarer! :) kul att kunna ge inspiration! Åh det är nu jag önskar att jag hade en till cykel, en mtb.

    Ha en fin cykeltur och kör hårt på gymmet! :)

    SvaraRadera
  6. Härlig träningsdag! Och smart vara rädd om vaden. Riktigt grymt jobbat med simningen!

    SvaraRadera
  7. Å den där låten är så bra! Jag har en version av den i mitt 45 minuters pass, som aktiv återhämtning med fartruscher, funkar bra. Jag blir taggad när det riktigt driv i låten.

    80 längder är respekt, bra jobbat!

    SvaraRadera