fredag 11 november 2011

TEJPAD

Vaden gör ont till och från och idag tog jag tjuren vid hornen.

Efter ett besök hos sjukgymnasten fick jag i hemläxa att göra excentriska tåhävningar varannan dag och denna tejp ska sitta på vaden när jag tränar för att avbelasta soleus (inre vadmuskeln) . Soleus är nog en aning trött på mig, så nu ska jag försöka att behandla den så bra jag kan!

nu jäklars ska denna vad bli bra!



Ikväll vankas det julfest med personalen på gymmet. Orten och vad vi ska göra är hemligt, men brukar alltid bli supertrevligt! Tror att det får bli klänning ikväll! :)





Hoppas ni får en mysig fredagskväll!

7 kommentarer:

  1. Är det kinesiotejp? Jag fick mina vader tejpade med det för några veckor sedan. Rätt skönt faktiskt för det stöttade vadmuskeln.

    SvaraRadera
  2. aj då..hoppas den läker bra och du tar hand om den;)

    Vilken snygg klänning!

    SvaraRadera
  3. den där tejpen är ju rätt rå. tog med nån till mig också?
    :)

    SvaraRadera
  4. Fin du är i din klänning!

    Hoppas vaden blir bättre snart, du är en stark tjej så det ska säkert går vägen!

    Ta hand om dig!

    SvaraRadera
  5. Tycker absolut du ska testa TRX! Du får med bålen på ett fantastiskt sätt och det kommer gynna dig enormt i din sport.

    Jag har hyfsad bålstyrka, testar detta kontinuerligt hos min kiropraktor (är så lätt att missa någon av de där små musklerna)så att allt är som det ska. Men jag gick bet i vissa övningar, vilket indikerar det finns att jobba på! Benövningarna fick jag hoppa över pga av min skada men det såg grymt ut när han satte ihop det i en serie så man får med pulsen också. Ryggövningarna kändes toppen och jag ska säga jag har ont idag på ställen jag inte visste fanns. Haha!

    Om du testar, (vilket jag envisas med att du ska göra) berätta gärna vad du tyckte. Rekommenderar ta hjälp av en instruktör, även om jag är utbildad själv hade jag ingen koll på just TRX eftersom det inte ingick på SAFE. Det är mycket med vinklar hit & dit :)

    Ha en fin helg du med!

    SvaraRadera
  6. Ajaj, hoppas att det blir bättre.

    Och vilken söt klänning!

    SvaraRadera
  7. Åh titta där. Nu är vi tejpade båda två :) Haha. Vilken sjukgymnast var du till?

    Hoppas verkligen att det hjälper. Kram!

    SvaraRadera