torsdag 4 juli 2013

Backintervaller med sällskap


Det har inte blivit så många intervallpass löpning på senaste tiden, jag kommer inte ens ihåg när det var. Så ikväll var det dags för intervallbubblan. Backintervaller för att stärka upp benen! Tog sikte på en lagom brant backe som först går uppför sedan blir det lite plant för att sedan gå uppåt igen.

ca 10 min uppvärmning 
10 st backintervaller ( cirka 2 min 10 sek långa ) 
Joggade lätt nerför och sprang direkt upp igen 

Passet kändes fint i benen. Jag fick sällskap av betande får. Hade en fin utsikt över Varbergs kust. Bara det gör att man blir alldeles lycklig och får ännu mer energi. Den sista intervallen brände till rejält i benen.

avslutade med 3 x 10 upphopp på bänk för att köra slut det sista på låren. Grymt pass! 








7 kommentarer:

  1. åh backintervaller... en favorit! och med så fint sällskap också!

    SvaraRadera
  2. Det kan ju inte bli bättre när man får sällskap av får :P Imon eller ev på söndag besöker jag vackra Varberg, som jag längtat! kram

    SvaraRadera
  3. Bra pass där Lina!! Och det är ju alltid trevligt med lite sällskap på vägen :)

    SvaraRadera
  4. Så underbart med sällskap..:)

    SvaraRadera
  5. Härlig läsning! Kul att springa "med" djur så nära inpå. :D

    SvaraRadera
  6. Men vilka söta får. Kanske de också var intervallsugna :) . Och backintervaller - effektiva rackare!

    SvaraRadera
  7. Trevligt sällskap och fantastisk vy.

    SvaraRadera