lördag 10 augusti 2013

1 vecka kvar till start - förberedelser


Med en vecka kvar till start hoppade jag i bassängen i morse och hoppades på en härlig simkänsla. Åh jag blev så glad, känslan i vattnet gjorde mig lycklig, jag kände mig stark! Det kändes som att jag kunde simma i en evighet. 

Nu blir passen kortare och kortare. Känns lite konstigt när man är van att nöta långa distansrundor. Träningen trappas ner och förberedelserna har börjat. 

Planera matintaget - hur många bars/gels kommer behövas 
gå igenom banorna 
Förbereda mig mentalt 
Skapa bra mantran
Tänka positiva tankar och inte stressa upp mig
Äta bra mat och sova mycket 
Hoppas på en lektion i hur jag gör med mina nya hjul vid punktering ( huuu något jag drar mig för ) 

Lite som jag sysselsätter mig med nu med en vecka kvar till start. Jag drömmer om den fina medaljen som jag hoppas få hänga runt min hals!




14 kommentarer:

  1. Lycka till det kommer gå kanon bra.

    SvaraRadera
  2. Lycka till med alla förberedelser nu sista veckan!!

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag längtar nu. Ärligt talat blev jag lite extra nervös av att se hur fin medaljen såg ut. Jag bara måste ha en sådan!

    SvaraRadera
  4. Lycka till, du kommer att finna lugnet när det väl gäller :)

    SvaraRadera
  5. Det är kul att vara tillbaks :D Men somsagt, vi får se hur länge jag håller i.

    Gud vad kul att det närmar sig nu! Hade så gärna velat vara där och heja på dig!

    SvaraRadera
  6. så nära nu!!! spännande som attan givetvis. hade varit så kul att heja på dig live men det kanske blir ett annat år... nu ska jag på dop på lördag men du har kanske gått i mål före jag måste stänga av tlfn, annars kommer jag hålla järnkoll (haha) på Iron-Lina via den!

    SvaraRadera
  7. Snart är det dax!! Så spännande!!!

    SvaraRadera
  8. Kommer bli häftigt att följa dig! Många som hejjar på dig!

    SvaraRadera
  9. Så spännande, älskar att du delar med dig av dina tankar, känsnslor och upplägg inför tävlingen.

    SvaraRadera
  10. Det är nära nu!! :-)
    Du kommer fixa detta och jag hoppas att du är sååå nöjd efter din prestation! Håller alla tummar och tår!

    Kram M

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig vecka du har framför dig! Önskar jag kunde vara där nere och heja på dig. Jag har en lärare som heter Catrine Kostenius förresten, borde vara hon väl? Jag ska ha henne i hälsopromotion :) kram ifrån Anna overenskommelsen.blogg.se

    SvaraRadera
  12. Spännande! En vecka går foort! :)

    SvaraRadera
  13. Den där medaljen var bland de snyggaste jag har sett. Väl värt att göra allt! (:

    SvaraRadera
  14. Lycka till! :)
    Äter du kolhydraterna eller bara proteiner och fett? Bara tänkte jag alltid ser dina foton av mat där finns mycket sallad och något kött men ganska litet pasta, bröd, osv..? Jag är själv löpare och skullev ilja gå ner i vikt, därför frågar jag...

    SvaraRadera