måndag 30 mars 2015

24 km TRAIL-LÖPNING


Det var tur att jag laddade upp med denna frukosten i söndags.... Glad ovetandes över vad som skulle vänta.


LÅNGPASS löpning stod på schemat

Jag sa att jag önskade att springa i skogen, för att slippa nöta asfalt, det fick jag nästan äta upp. Jag blev iväg lurad på ett hejdundrande pass i skogen. Backarna avlöste varandra och trailskogen var sjukt svår tekniskt. Bara och plocka fram det där pannbenet och ta ett steg i taget.

BACKAR från hell 

De branta backarna var djävliga men känslan att jag klarade det gjorde mig glad. Leran var fruktansvärd och trängde in i mina sockar och gjorde att mina tår fylldes med blod för det uppkom obehagliga blåsor.

Sista sträckan var jag så trött att benen knappt bar mig. Detta måste vara det tuffaste löppasset i år. Väl hemma igen så kunde jag knappt att få av mig kläderna när jag skulle in i duschen. Yr i mössan och krafterna var borta. Tufft som tusan med traillöpning MEN det gjorde mig starkare och är glad att jag gjorde detta!

2 h och 24 min var vi ute och jag är så himla nöjd över att jag klarade det! TRAIL är sjukt jobbigt men fantastiskt vackert och roligt också. Jag älskar skogslukten, de gröna färgerna och att utmana mig. Jag vill bli bättre!

Magiska trollskogen!:) 





2 kommentarer:

  1. Åh, fantastisk trailporr!
    Bra kämpat! Man blir starkare. :-)

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Jag blir lite springsugen:-)

    SvaraRadera