torsdag 21 maj 2009

11,5 mil i solsken och hagel

När jag steg av tåget
kände jag efter första steget att jag kommit hem

vinden som mötte mig var varm
på vägen till min mamma mötte jag inte en kotte
det är landet här
och det är här jag trivs som allra bäst

tåg turen kändes alldeles för lång

men det är bra att kunna sysselsätta sig med bra läsning






Innan jag for blev det en rejäl cykeltur på 11,5 mil
bra att få lite längre turer i benen med tanke på att Vättern börjar att närma sig
och det blev inte vilken tur som helst
den gav allt
sol, moln, regn, HAGEL, herregud vad jag frös ett tag
men det var bara och cykla fort för man såg att molnen skingrade sig längre bort och solens strålar var nära

efter turen var man sådär lagom trött men glad:-)





Nu ska jag njuta vidare av vindruvorna
och somna gott i mitt Småland


Kärlek!

3 kommentarer:

  1. Härligt att se att du har vår klubbtröja! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! :) Härlig cykeltur det där! ;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du har det underbart skönt nere i ditt Småland!
    Usch o fy för hagel under cykelturen, men man ska väl härdas ;) =)
    Idag skiner solen så jag hoppas på en fin cykeltur.

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera