söndag 17 maj 2009

En helg i Gävle

Denna helg har jag spenderat i Gävle
lite konstigt att inte packa väskan och flyga iväg på resande fot

Däremot har jag eventuellt bestämt mig för att åka till mitt Småland på torsdag!:-)


Lördagen kunde inte börja bättre
Core cykling och gym träning
bästa sättet att vakna på
en helt otroligt skön morgon

Cykling passet var sådär plågsamt jobbigt.
och det är så härligt!

efter träningen blev det en god omelett till lunch
med hemmagjord "pizzasallad"
recept från SötSarah
oj vad gott det blev!



Efter lunchen blev det en tur till Ikea och en tur till små lantliga butiker påvägen till Valbo
när man går runt i dessa lantliga butiker känns det som att man går i en sagovärld
jag blir helt uppslukad av alla dessa vackra ting!

Och jag fick inviga min nya MONKIklänning:-) Jag älskar!





Jag har verkligen snöat in på dessa lantliga inredningsgrejerna
Jag älskar mina nya köp!







Kvällen var uppbokad med Schlager :-)
och javisst vann denna charmige fiolspelande gutten!
Han tog Europa med storm!

Under kvällen mumsade man i sig fruktsallad med kesella lime/jordgubb
mycket gott!






Söndagen har bestått i att läsa och läsa
motivationen är inte på hög nivå just nu
men det är bara att bita ihop det är 3 veckor kvar av skolan

Något gott denna söndag blev ju denna goda fisksoppa!
Åhh jag älskar!

Lax och räkor tillsammans i en gryta tillsammans med bland annat saffran och timjan!




Imorgon kanske jag ska gå crazy
bokat klipptid!


Kärlek!

4 kommentarer:

  1. Tack för dina stöttande kommentarer!

    Vilken härlig dag det verkar vara! Jag älskar också lantliga och vita inredningsdetaljer :)

    Nu är första turen avklarad, utan vurpa, och med ett leende på läpparna. Härlig solig kväll här!

    SvaraRadera
  2. Gud vad fisksoppan ser god ut. Kan jag inte få recept? Snälla!!!!
    Spännande med håret...får väl se ikväll om du varit galen eller mera safe...

    Stor kram!
    Maria

    SvaraRadera
  3. Oj vad mkt mumsig mat du visar upp. Nu blir jag riktigt hungrig!!

    Härligt med shopping. Jag är lite av en inredningsnörd jag, så shopping av inredningsprylar är inga fel ;)

    Jasså du är i triathlet-funderingar. Skoj! Mitt ex höll ju på med det...och han som jag dejtar nu är i samma tankar :) Skoja inte att man själv blir lite inspirerad o sugen. Dock säger min naprapat att min kropp inte är gjord för triathlon :(

    SvaraRadera
  4. Lina svarar Maria L

    Absolut kan du få receptet! Den är verkligen JÄTTE god! Kan skriva ner det på en lapp och ge dig!

    Jo jag har varit lite galen med håret ;-) ska blogga om det nu! hihi!

    Ses ikväll!!
    Kram!

    SvaraRadera