måndag 25 maj 2009

52 mil norrut

Väckarklockan ringde 05.15 idag
det var trötta ögon som tittade ut genom fönstret på den klarblå himlen
sista natten i Småland blev det inte mycket sömn
jag tror att det var mina tankar som tog över allt för mycket

efter 6 timmar tåg var jag framme i Gävle igen
och det var tunga steg som tog mig från tågstationen
väskan kändes som betong och vägen hem kändes alltför lång
eller va det jag som inte ville komma hem?
tunga steg, tung väska
allt kändes lite extra tungt idag
det var ingen glädje i mina steg
mitt ansikte sken inte upp fast det var sol


Jag fick träffa min saknade kärlek (kärlekar)
för att lyfta upp den tunga dagen blev det en liten cykeltur
5,6 mil idag, men imorgon tror jag att det ska bli långt!
det lovas strålade sol
och jag vill umgås med min cykelkärlek





Kärlek!

6 kommentarer:

  1. Hej Lina!

    Det var mig ni mötte vid Hemlingby. Jag åkte ut när ni kom hem ;-) körde också till Älvkarleby (blir rätt ofta den rundan) Fick ni också sånt däringa asfaltsklister på däcken borta vid Hemlingby? Grrr!

    Ha det gött!!
    //Anders

    SvaraRadera
  2. hehe okej. Ja jag hade bara tur detta året, jag sökte detta jag inte hade något annat, och jag ha jobbat hos dom 2 år innan, och därför kom jag in då! :)

    Men du kanske skulle söka till Ölandsdjurpark nästa år. :P

    SvaraRadera
  3. Ska du till Anna på lördag? HOPPAS!!!!!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tråkigt att du känner så när du kommer hem till Gävle. Tur att du har dina kärlekar där iaf!

    Ja nu är det ju superfint väder. Härligt med en cykeltur! Jag vill oxå cykla istället för att jobba!!
    Kollar på vädret och verkar kunna komma regn ikväll (hoppas inte!). Tänkte ta mig en cykeltur ikväll. Blir det regn får det nog bli spinning istället. Inget fan att cykla i regnet. Frågan är bara om det regnar på Halvvättern....fy. Vad ska man ha på sig för kläder då?

    SvaraRadera
  5. Jag vet hur det känns att vara hemma och sen åka tillbaka, man vet inte riktigt vad som är hemma eller borta eller om man har flera hem... :)

    Kul att dina 5,6 mil var en kort tur, hehe. Undrar hur många mil du siktar på idag då? Hoppas du får en jätteskön och härlig dag!

    SvaraRadera
  6. Hej vännen. Gud va snygg du är i håret..bilden på dig i nya frillan å cykel tröjan är jätte fin. *sötas*
    Du saknas här i småland, nu laddar jag för match =)
    Kärlek.Kramar!

    SvaraRadera