onsdag 20 maj 2009

Mot Småland

Först vill jag tacka för alla söta kommentarer om min nya frisyr :-) Tusen tack!

Det känns verkligen helt tokigt, men är helnöjd :-)
Att tvätta håret var en helt ny upplevelse
det kändes ju som att jag inte hade något hår hehe, ovant!

Är nöjd med min hårstylening som jag gjorde alldeles själv idag :-)





Igår kom startbeviset till Vätternrundan 30 mil :-)
Nu är det nära!




Idag fick det bli en kort cykeltur ute, det var otäcka åskmoln som gjorde att jag fick vända cykeln tidigare än beräknat

Så det fick bli en löptur på det.

Bara simningen som saknas!


Imorgon hoppas jag att vädret är bättre då blir det en lång cykeltur innan jag ska sätta mig på tåget mot mitt Småland :-)


Ska bli helt underbart att komma hem igen!


Ikväll njuter jag av jordgubbar!! :-) Jag älskar!




Kärlek!

6 kommentarer:

  1. Supersnygg frisyr! Förstår att du är peppad inför vätternrundan!

    SvaraRadera
  2. Visst känns det samtidigt lite läskigt när startbeviset dimper ned? Dels som du skriver att det nära och sen blir det mer verkligt...känns så fortfarande trots att det är tredje året.
    Lycka till i massor i Motala!!

    SvaraRadera
  3. ja visst är det gott med jordgubbar!! årets första för mig idag. gott. men det ska va svenska. helst öländska ;) mer smak på dem.

    30 mil! helt galet långt ju!!
    Ha det så jättebra hemma i småland!
    kram

    SvaraRadera
  4. Snygg frisyr! Lycka till på Vätternrundan, hoppas att vädret blir bra! :)

    SvaraRadera
  5. Sv: Jag har cyklat sedan jag var 12-13 år, så det har blivit ett tag. Min tempocykel är egentligen en gamal linjecykel som vi har byggt om. Bytt styre och så. Fick den från min syster när hon köpte ny.

    Hur länge har du cyklat?

    Ha en fin dag!

    Elin

    SvaraRadera
  6. Jag och sambon startar 03.52, en timme senare än i fjol.

    Ta det lugnt ned till Jönköping, det är lätt ned dit och lika lätt att dras med i klungor, pigg är man och full av adrenalin och kör lätt slutpå sig, man säger ju att vättern börjar efter jönköping, backarna är sega därifrån, så ta det lugnt ned dit,
    Ett annat tips är att hoppa depån i Jönköping, den är stor och slukar mycket tid, sen får man ta en omväg för att komma dit, bättre att stanna i Gränna och kanske depån efter, och stanna hellre i en depå för mycket än för lite. Hjo är också en depå som tar mycket tid, dels parkerar men cyekln på ett ställe och får gå en bra bit för att komma åt maten, ta hellre med dig bullar, bananer, barer etc i cykeljackan och ta depån efter för påfyllning av vatten.
    Första gången kanske man inte ska ha så mycket press på sig att komma in på en viss tid, men tror med all säkerhet att du kommer att köra snabbt runt! Ha framför allt riktigt skoj och NJUT! Tänk man får vara tillsammans tusentals andra cykeltokiga;)
    Ett annat hett tips är att shoppa loss i tältet när man kommer ned, finns massor med bra cykelprylar! billigt dessutom!

    SvaraRadera