söndag 31 maj 2009

Energitrampet 12,7 mil

Klockan ringde 05.45 i lördags morse
det var tunga ögonlock
men solens strålar nådde mina ögon och en fin dag skulle det bli
förväntansfull och cykelbenen kände för att cykla

2 timmar i bil och väl framme i Västerås möttes man av många glada cyklister
1700 deltagare startade vid Lögarängen
Tävlingen bestod av tre distanser, 127 kilometer, 70 kilometer och 27 kilometer.
Vi valde att köra 127 kilometer :-)

Startklar Lina!



I starten var det trångt och många som skulle iväg
jag tog det rätt lungt
kände att det fortfarande satt kvar känslor sedan kraschen på Mallorca
det var stora klungor längs med vägen
jag var på helspänn hela tiden
vi klarade oss utan några större incidenter
men man såg en del som låg i dikena och hade kört i
då fördes mina tankar bort

Men detta var bra för att bota min rädsla
det är bara och cykla och försöka övervinna
jag är nöjd!

solen lyste hela loppet
och det var helt underbar natur
jätte fina cykelvägar

jag är super nöjd att efter 12,7 mil cykla in på tiden 4h och 19 min
det var cykellycka :-)
i målet vankades det pastaparty och saft det var så gott!

Jag, Per, Johan och Camilla "The team" myser i gräset
tack för ett härligt cykellopp!





medaljen runt halsen :-)





Det var trötta ögon som for tillbaka till Gävle
trött men nöjd med dagen

dagen var inte slut där
kvällen avslutades med inflyttnignsfest hos Anna
mycket trevligt, underbara människor!
härlig avslutning på kvällen!
tusen tack!
lånar en bild av dig Anna, hoppas det var okey :-)




idag har benen varit trötta
så det har blivit vila vid havet



Imorgon börjar allvaret
tenta skrivning hela veckan!

men sen är det sommarlov :-)


Kärlek!

10 kommentarer:

  1. Härligt att det gick bra igår! Lät som att det var kanonväder i Västerås! :) Hoppas du kommer över rädslan, förstår den. Kanontid ni körde på. Kul!
    Hoppas att tentorna kommer gå lika bra som cyklingen! För min del väntar också en vecka med tentaplugg. Men snart sommarlov med mycket cyklande. :)

    SvaraRadera
  2. Kanonbra kört lopp! Härligt i det fina vädret. Förstår att rädslan kommer upp när det blir mkt folk. Det fasar jag lite för på söndag. Känner mig inte helt bekväm att sitta fast med fötterna när det blir mkt folk.
    Vad underbart att vara vid havet i det fantastiska vädret!
    Hoppas du får en bra vecka trots tentor. Du får trösta dig med att vädret ska bli sämre ;)

    SvaraRadera
  3. Härlig helg Lina. Så kul att hitta vänner med samma intresse förstår jag!

    Jättekul att ni kom på inflyttningsfesten, och klart du får låna bilder ;)

    syns i veckan,

    kram

    SvaraRadera
  4. Nu har jag läst ikapp det som du skrivit medan jag varit på resande fot.

    Vilka härliga sommarbilder och små trevliga utflykter.

    Bra kämpat i Västerås i helgen.

    Lycka till med tentan!

    SvaraRadera
  5. Låter grymt snabbt i mina öron! Bra kört! :) Ser jättehärligt ut! Jag börjar bli lite nervös att det ska bli regn till lördag och att jag inte vet vad man ska ta på sig i så fall...

    SvaraRadera
  6. Det går av stapeln 22 maj och är en halvmara, 21 km alltså. Ja måste komma igång med löpningen så är bra med lite mål. Men innan Göteborg blir det Lidingö i september (Halvlidingö - 15km).

    SvaraRadera
  7. Grattis! Härligt det såg ut! Kanontid också.
    Nu är det vättern som gäller;)

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Hoppas att det går bra med hemtentan. Själv brukar jag föredra det framför salstentor men den här gången är det salstenta som gäller. Vad handlar hemtentan om?
    Tråkigt att du inte fått något sommarjobb ännu. :( Hoppas att det hinner dyka upp ett! :) Jag ska jobba på socialkontoret i min hemkommun, sitter i receptionen där. Sen ska jag även jobba en vecka i en barnklädesbutik inne i Göteborg men lite ledit för cyklande ska jag ha också.
    Lycka till med hemtentan! :)

    SvaraRadera
  9. Bra att cykla ifrån rädslan!

    SvaraRadera
  10. Nä jag o Annika åker inte ens samma dag :) Hon åker Tjejvättern på lördagen och jag Halvvättern på söndagen.
    Ja jag börjar oxå bli lite nervös, tävlingsnerverna som börjar spöka. Är nog mest nervös över vädret. Vill inte ha regn. Tycker det är svårt med kläder.
    Precis visst måste man hinna med o njuta oxå, inte bara gasa på :)

    SvaraRadera