måndag 4 maj 2009

Känner mig inte hemma här alls

Tillbaka
och jag kan bara säga att det gjorde ont i mitt hjärta att lämna Småland igen
Jag önskade att jag kunde få vara kvar
Gävle känns inte som hemma

längtar efter landet känslan
vill att den ska omfamna min kropp igen så jag blir hel


I lördags blev det återigen en cykeltur på nästan 9 mil
så under min vistelse hemma blev det cirka 26 mil på cykeln
och det var lycka hela tiden
att kunna transportera sig med cykel är ju det bästa som finns

och när man kan vila sig lite i en härligt gungande hängmatta
som passade mig med färgerna
där trivdes Lina
så skönt




Vi gjorde grillpremiär i vår värmen






Ny kurs och nya tag ska tas
det blev en omtumlande start
men vart tog motivationen vägen?
jag tror att jag tappade den för ganska så länge sen

magen säger något
jag kan inte tyda vad den vill
men den vill inte vara här iallafall


Saker jag fick med mig från Småland

Finskorna jag hade när jag var i 3-års åldern





Servett hållare i romantisk lantlig stil




Jag väntar på att vinden ska vända nu!


Kärlek!

6 kommentarer:

  1. Fina bilder vännen. De lyser om dig! Du ska vara här hos oss i dom smålänska skogarna!
    Natti. Kärlek. Kramar!

    SvaraRadera
  2. Hej Lina!

    Gävle är väll en ganska svår stad att komma till om man inte är född här. Vi flyttade hit 1999, men jag har väll aldrig riktigt känt mig hemma här. Att jag stannat så länge beror nog på att föräldrarna bor här. Men om jag bara pluggat i Gävle hade jag nog åkt hem efter examen tror jag.

    Hoppas det löser sig!

    SvaraRadera
  3. Åå, det var en fin servetthållare! Borde införskaffa mig en sådan.

    SvaraRadera
  4. FinaLina....hjärtat! Jag förstår inte känslan att inte känna sig hemma men jag förstår känslan att det känns konstigt, främmande och oroligt i magen. Vill att du ska må bra, att du ska trivas och njuta av allt. Hoppas du hittar känslan, å vet du jag vill inget hellre än att du ska vara kvar här hos oss i Gävle men är längtan för stor så finns Småland där, ditt Småland.
    Stor kram Maria

    SvaraRadera
  5. Lina svarar Maria

    Tack för dina fina ord. Det är just nu en storm i hjärnan. Eftersom utbildningen inte har levt upp till vad jag jag hade tänkt så känns det ännu mer förvirrande. Tänk om jag kunde flytta med hela sats neråt Småland. Det är ju där och med er som jag trivs allra bäst :-)

    Ses ikväll!!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt att du inte känner dig hemma och längtar hem. Ingen rolig känsla :(
    26 mil på en helg, du är ju grym!!
    Kan säga att där ligger man i lä...jag har mkt att jobba på :) Fast jag är ju nybörjare på det där med cykling så jag är nöjd med mitt 4 milspass i helgen =)

    SvaraRadera