lördag 23 maj 2009

Bluesfestival och grillning

En rapport från mitt Småland
jag saknar inte norr för här i Småland trivs jag som allra bäst


Fredagen myste jag på med mamma och ronny
vi gick runt i köpingen och lyssnade på Blusen som spelades på gatan



Efter vår tur bar det iväg till bror och Matilda där grillkväll väntades :-)
Mycket trevligt!

Klockan drog iväg och vi fick skynda oss till kyrkan där vi skulle lyssna på de lokala prästerna som skulle spela med sitt band i kyrkan
När vi kom dit möttes vi av två vakter som stod vi porten
kyrkan var proppfull
för första gången i mitt liv har jag köat in till kyrkan
det var hetare än i en nattklubbs kö
folk var som galna
det var många med mig som ville in




efter 1 timmes köande kom vi tillslut in och kunde lyssna till toner av blues av prästbandet!



Det var fullt ös
prästerna rockade på
kyrkan var fullsatt
och det var stående applåder efter konserten



Sedan blev det häng hos Bror och Matilda

Tusen tack för en mys och trevlig kväll!!


Nu ska jag njuta av ytterligare en dag i mitt Småland!

Kärlek!

5 kommentarer:

  1. Härlig blogg.
    Haft en bra dag?

    SvaraRadera
  2. Åhh tack ska du ha. :D
    jasså? Vart kommer du ifrån?
    Och vart bor din vän? Jag bor själv i Kalmar. :D
    Haft en bra kväll? Kram

    SvaraRadera
  3. Låter som en kanondag!
    Häftigt med sånt tryck i kyrkan!
    Hoppas övriga helgen varit minst lika bra!

    SvaraRadera
  4. Hehe, Jasså? Högsby, :) Det är ju inte så långt, jag bor i kalmar. :P Haha. ;)

    Hur ha varit?

    SvaraRadera
  5. Tacktack!

    Förstår att du är sugen på en tempocykel! ;)

    Har du tävlat något eller är det bara Vättern som gäller?

    Ha en fin kväll!
    Kram

    SvaraRadera