onsdag 10 september 2014

2 mil löpning - energitankad


Löpningen har gått lite segt sen Ironman, vet inte varför men jag har verkligen inte har någon lust att springa så jag har hellre cyklat, simmat och styrketränat. MEN ikväll slog jag till på löparskorna, de väntade liksom på mig. Bra musik i öronen och jag satte fart. Jag bestämde mig innan att det var en skön känsla jag ville ha och gärna långt och länge.

Jag har så mycket tankar som bubblar runt i mitt huvud nu så det var skönt att springa, rensa huvudet och fylla på med bra energi igen. Utsikten jag fick nere vid vattnet var magisk! En helt underbar kväll att springa och jag känner lusten kommer tillbaka, jag älskar ju löpningen! Nu är det full satsning mot Borås 6 timmars. Jag ser fram emot många långa pass så jag klarar att springa över 6 mil!

6 kommentarer:

  1. Härligt Lina, ja löpningen är ju fullkomligt fantastisk när man behöver rensa bland alla tankar.
    Rofylld bild.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra!

    SvaraRadera
  3. Underbar kväll! Gäller att njuta! Men 6-timmars alltså! Din lilla galning!

    SvaraRadera
  4. Skönt att du börjar hitta känslan igen. :)
    Kram M

    SvaraRadera
  5. Härligt! 6-timmars är verkligen något jag skulle vilja göra en dag. Men med tanke på sjukgymnastens "du måste ha tåååålamooood och öka distanserna extremt långsamt" så får jag nog vänta ett antal år. :)

    SvaraRadera
  6. Borås, det är ju hur gott om tid som helst dit ;-) Dock är väl 60 km lite för klent, du bör åtminstone satsa på 6,5 mil, eller hur?! ;-)

    SvaraRadera