tisdag 30 september 2014

Backintervaller i kvällsljus


Mitt jobb ligger väldigt nära strandpromenaden och jag försöker alltid att ta mig ut på lunchrasten för att hämta ny energi och frisk luft. Jag brukar gå en bit längs med havet och idag fick jag andas härlig krispig höstluft. Ljuset var något enormt fint mot havet. Det är en lyx att bo här tycker jag, naturen är fantastisk vacker. Älskar havet!

Ikväll fick jag skåda himlen i en annan färg när jag sprang mina intervaller vid Hästhagaberget. Varje gång jag kom upp på toppen så tittade jag ut och tänkte " så jäkla vackert det är här ". Jag njöt av utsikten som gav mig lite extra energi.

Träningsvärk i benen och nästan hela kroppen från gårdagens tabata kändes av men jag sprang mina 10 intervaller och samlade mina värdefulla stenar, en för varje sprungen intervall. Mycket lättare att hålla räkningen då!

Vilka vyer. Hösten är bra vacker! :) 



7 kommentarer:

  1. Underbart bra jobbat Lina! Det där med stenar är fiffigt. Jag går och funderar på att smygtesta fart igen. Håll tummarna!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att jobba så nära stranden. Just det bästa med hösten är väl ändå den härliga luften. Och färgerna i naturen och ljuset som du visar här ..
    Tänker man efter är hösten allt bra härlig!! ;)

    SvaraRadera
  3. Lina! Skulle du kunna ge ett kort tips på nåt bra, effektivt simuppläg, ca 40-60 min i bassäng? Så att man blir extremtsuperdupertrött! :)

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen härligt ut. Mer och mer längtar jag efter att bo närmare vattnet. Lilla kanalen i den här sta´n är inte riktigt tillräckligt:)

    SvaraRadera
  5. Det är verkligen sagolikt vackert. Måste vara riktigt motiverande att springa i den miljön.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga och tuffa intervaller, bra jobbat! Underbart att ha jobbet så nära och även bo där. Har sagt det flera gånger, men det tåls att säga igen. jag älskar verkligen Varberg. Så vackert och inte alldeles för stort =)
    LÄngtar till jag har läst klart så jag förhoppningsvis få jobba mer med det jag älskar som mest =)
    Ska skicka övningar till dig idag =) Ha en underbar dag! kram kram

    SvaraRadera
  7. Backintervaller och backlöpning <3 Bra jobbat Lina!

    SvaraRadera