söndag 21 september 2014

TriathlonSöndag


YES i morse klockan 08.00 var det dags igen för simning för oss triathleter. JA det är galet tidigt att gå upp 7 en söndag morgon, men helt klart värt det för att få simbubbla!

En ny säsong är här och vi kommer att köra 90 min simning på söndagarna och det tycker jag låter väldigt bra. Härligt med längre simning och ledarna är grymma simmare och triathleter. Idag var vi tyvärr inte så många, men vi som var där, Jag, Robban och Björn slet desto hårdare och vi fick alla en egen bana. Herrejösses, uppvärmning var 500 meter blandat alla simsätten sen blev åka av. Jag fick slita som en oxe för att ha någon chans att haka på killarna. 

Teknik, långa serier och intervaller, det var galet jobbigt men så himla roligt. Jag jagade killarna och utmanade mig med farten. Det kommer bli en bra simhöst! :) Helt slut i min överkropp efteråt!

Jag åkte hem och åt en andra frukost. Vilade lite i eftermiddags innan det var dags att snöra på sig löparskorna och köra dagens andra pass. Lugn och fin löpning. Men den blev också väldigt jobbig stundtals då det var galet mycket motvind.

Jag sprang med glada färger längs med strandpromenaden, i bokskogen, det piggar upp. 2 mil blev min tur och nu har jag hamnat i soffan, kroppen är trött och behöver mat och vila och ladda batterierna för veckan.

Vilken härlig träningssöndag! 

90 min simning 
2 mil löpning 





1 kommentar:

  1. Jag som trodde att du skulle köra en back-to-back på sadeln i dag ;-) Bra det med simningen, men du ska inte slita som en oxe, bara slappna av och forsa fram genom vattnet som en torped ;-) Plus i kanten för löpningen, två mil är två mil rakt in på kontot!

    SvaraRadera