måndag 29 september 2014

TriathlonSöndag


När klockan ringde 06.45 i söndagsmorse så var det trötta ögon och jag hade gärna sovit lite till men så kom jag på bättre tankar och då var det inte svårt att gå upp. Jag vill bli en bättre simmare och söndagssimningen vill jag inte missa. 90 min i simbubblan varav många bra övningar för oss triathleter.

Efter uppvärmningen på 600 meter så var det dags att ta tag i passet på riktigt. Söndagens pass innebar mycket teknik. Vi skulle vara spjut, skovla oss fram, öva på rotationen, crawla med bara en arm - det var svårt - . Jag fick ett hett tips på min teknik och jag tog för mig och helt plötsligt kändes det bättre.

Så himla bra att ha någon som tittar på en och kommer med tips och råd. Super! Mot en starkare och snabbare simning, det är vad jag drömmer om när jag simmar där och tar mina armtag.

Efter simmet hade jag en skön eftermiddag hemma. Kvällen spenderades på gymmet. Körde plankor av olika slag som gör att jag har träningsvärk i magen idag, härligt! Avslutade på spinningcykeln och blev levererad ett härligt backpass. Grym musik och skönt driv. Benen kändes starka!


Måndag morgon och jag har varit i simbubblan igen.. En riktigt bra och härlig start innan jobbet! :)




2 kommentarer:

  1. Vilken tränings dag, härligt.
    Måste vara grymt bra att ha någon som kommer med direkt feedback gällande simmet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Simma är verkligen roligt (och svårt)... några av mina tidigaste idrottsminnen är just simning. Simning in my Hearta ;-)

    SvaraRadera