måndag 15 september 2014

Ironman 70.3 Mallorca


Jag har en tendens att vara rätt spontan och hoppa på galna saker. Som igår när jag anmälde mig till min första tävling utomlands. Klicket kändes så rätt, jag ska ner till Mallis med mina tre fina vänner här i Varberg. Jag, Nina, Ruben och Per åker ner till Mallorca i Maj och har det gott, cyklar i backar, njuter av solen, umgås, tävlar och har det riktigt skoj och härligt som vi kan ha.

Ironman 70.3 Mallorca är alltså en halv Ironman distans som går av stapeln 9e Maj. Cyklingen blir tuff med en stigning på 600 höjdmeter. Jag har varit precis där vi ska tävla och kört i backarna och de är ju enorma och riktigt härliga! Nu blir det träna backar framöver :) Det kommer bli årets resa tillsammans med de bästa!


Jag är taggad, så roligt att ha något att se fram emot! :) Mallis here we come! :) 



9 kommentarer:

  1. Åh vad roligt Lina! det ska bli superspännande att höra vad du tycker om det. Det kommer ju garanterat inte vara för kallt ... hehe ... Men de backarna kommer att bli en härlig utmaning! Perfekt för cykelbenen.

    SvaraRadera
  2. Häftig utmaning! Förstår att du "högg" den. :-)
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Exakt, backar är som med motvind, en riktig kompis ;-)

    SvaraRadera
  4. Så roligt!!! Jag har alltid haft en dröm om att åka runt till olika länder och springa marathon. Kan ju vara bra att börja i Sverige. Eller för den delen börja över huvud taget.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Åhhh, det kommer att bli så bra! Vilket härligt gäng du har hittat- lycka!!!

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul! :)
    Funderar på vad som skall bli min nästa träningsresa jag med. Men kan inte riktigt bestämma mig..:)

    SvaraRadera
  7. Fränt! Hur går cyklingen? Antar att det är upp i bergen en sväng, kör du linje eller tempohoj?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cyklingen kommer bli en bergstopp på 600 höjdmeter. Jag har bara en tempohoj i dagsläget så det får bli den! :)

      Radera
    2. Men shit vad kul!! Gör ni helt rätt i! Kul med något sådant att se fram emot.

      Radera