söndag 13 april 2014

Busigt lekfullt TRI-SIM


Imorse träffade jag Nina och vi var laddade för simning. Ledaren var tyvärr borta så vi skulle få köra själva ett eget pass och vi hade väl ställt in oss på lite långa längder, nöta mala med dolme och paddlar. MEN så fel vi hade. En kille som är med och simmar i masters även triathlet kom och mötte upp oss och och sa att han hade ett lite ovanligt simpass att bjuda på idag. Nina och jag tittade på varandra och log och sen var det bara hej hå lets GO! :) 

Fullt ös från början. Det var lekfulla roliga övningar specifika för triathlon. Vi  körde starter i vattnet med delfinhopp, Tarzan sim ( huvudet ovanför vattenytan ) , testade om vi kunde simma rakt genom att blunda en hel längd (lite läskigt) men det fixade vi bra, simmade på varandras fötter, simmade bredvid varandra så nära vi bara kunde, att våra armtag nästan slog i. Det var häftigt hur synkade vi blev. Övade på att titta upp bara lite lite rakt fram för och se att man höll rätt kurs i banan. 

Robban hoppade sedan ner i vattnet och körde med oss. jag hade svårt att hänga med på hans fötter men med järnvilja gick det, vi simmade fram och tillbaka i banorna och helt plötsligt svänger han och vänder in i en annan bana och jag ska bara haka efter så fort jag kunde i hans bubbel igen.

Han var tuff och det var ingen vila, full gas och Nina och jag var helt upprymda när vi gick därifrån. Vilket kul och busigt pass. Mer sådant! :) Sen körde vi spinning. Där var det nöta, mala i långa långa backar med några intensitetsökningar! Bra pass!

Ikväll har vi spelat bingolotto, åh det var en evighet sedan, minns att jag gjorde det när jag var liten. Nina och jag hoppades på storvinst för att kunna köpa mer trigrejer, men bättre lycka nästa söndag! :)

Mysigt trevligt häng, bra avslut på en fin helg!




3 kommentarer:

  1. Attans på bingolotton. Bättre lycka nästa gång :)

    SvaraRadera
  2. Kul pass, både roligt och välbehövligt att göra något helt annat under ett träningspass lite då och då.

    SvaraRadera
  3. Skojig träning och lite jobbing träning och fin vänskap- Lycka!

    SvaraRadera