tisdag 1 april 2014

Omställningar som påverkar kroppen


Varberg är som vackrast vid havet. Jag älskar det! Solen fortsätter stråla och jag utnyttjar lunchrasterna väl genom att gå längs med strandpromenaden och få solljus och ny energi på mig.

Brukar oftast inte skriva om något annat än träning men känner bara för att få andas ut och skriva av mig lite. Omställningar privat tror jag gör att kroppen känner av det, den påverkas såklart. Jag mötte väggen i söndags men sakta så känner jag att kroppen, energin, är snart tillbaka. Tar det lite lugnt och lyssnar på den.

Vaden har tyvärr börjat att morra lite mera men jag tror att det beror på känslor. Omtumlande tid men jag letar mig uppåt och hoppas kunna trivas i mitt egna boende, men det är en stor omställning från att vara två till att vara en.

Så underbart att ljuset är tillbaka, det gör mig starkare just nu!



17 kommentarer:

  1. Det är alltid jobbigt att genomgå sådana perioder. Men man växer av det och det är nyttigt. Klokt av dig att lyssna på kroppen under tiden. Det tar hårdare än man tror, det där psykiska. Värre än många träningspass, så inte konstigt att du upplevde väggen :/
    Vi hejar på dig Lina, du är stark.

    SvaraRadera
  2. Omställningar påverkar kroppen mer än man tror. Tar sig alla möjliga uttryck och du gör helt rätt som lyssnar på kroppen, tar promenader och samlar energi.
    Det är inte det lättaste med såna förändringar och det blir svårt att få träningen att funka bra när alla delar inte är bra. Jag pangade på som vanligt för 4 år sedan när jag gick från två till en och det gick inte så himla bra. Aldrig cyklat så dåligt som då. Men jag tog mig upp.
    Du är stark Lina och din kropp är det och vaden slutar morra när energin är tillbaka! Stor kram till dig <3

    SvaraRadera
  3. Jag är övertygad om att kroppen påverkas enormt mycket av vad som händer i övrigt i livet. Skickar iväg en stor kram!

    SvaraRadera
  4. Kram Lina! Hörd av dig om du vill ta en fika eller en promenad! ❤️

    SvaraRadera
  5. Det som tillfälligt gör oss svag gör oss i längden starkare!
    Och det tror jag snart du är igen!
    Så länge tycker jag du skall göra precis som du gör, låt solen och våren ge dig all energi du kan!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kram på dig fina Lina! Lyssna på kroppen och ta hand om dig! Den brukar ha rätt. Och just nu vill den nog att du vilar för att samla kraft, så du kommer orka med all träning framöver, inför det som komma skall i sommar.

    SvaraRadera
  7. Jag brukar tänka så här "jag har gjort det förut och jag överlevde, det gör jag den här gången också". Att mötas och skiljas är naturligt. Allt kommer bli bra Pinky. "Remember that sometimes not getting what you want is a wonderful stroke of luck." Dalai Lama.

    SvaraRadera
  8. Du blir stark, men det är aldrig kul med motgångar oavsett vad det gäller arbete eller privat. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  9. Tråkigt att höra, men i varje förändring finns nya möjligheter.

    SvaraRadera
  10. Åh, sånt är aldrig roligt :( Och jo, det psykiska påverkar fysiska prestationerna en hel del, för psykisk stress är också stress för kroppen. Ta hand om dig! Kram!

    SvaraRadera
  11. Ta hand om dig själv och lyssna på kroppen! Stor varm kram

    SvaraRadera
  12. Styrkekram till dig!

    SvaraRadera
  13. Tråkigt när det blir så men det kommer absolut bli bra! Ta det lite lugnt och lyssna på kroppen så är du snart tillbaka där du ska vara. Kram!

    SvaraRadera
  14. Massvis med styrkekramar till dig <3
    Jag känner verkligen med dig. Du kommer att fixa detta, det är jag säker på <3 kramar ifrån mig

    SvaraRadera
  15. Fina du, det blir bättre, men jag förstår att det är tufft just nu och säkerligen yttrar det sig fysiskt.
    Du fixar det.
    Kramar

    SvaraRadera