lördag 26 april 2014

PB LÖPTÄVLING TOUR DE BARP


Vaknade med ett litet pirr i magen. Jag blir alltid lite nervös i magen när det väntas lopp. Såg fram emot en fin dag, klarblå himmel och strålande solsken. Hoppades att benen var på hugget och känslan i kroppen skulle vara bra.

Vi kom i god tid till start så jag hann värma upp lite innan det var dags för mig att stå på startlinjen. Det var bara jag som startade 09.46, tanken var ju att alla skulle ha chans att vinna så man hade självseedat sig, tanken var att alla skulle komma i mål runt 11.30. De räknade ner sekunderna och vips så var jag iväg.

Benen kändes bra och jag njöt. Hittade ett bra tempo som jag malde på med. Den första biten av loppet var BACKIG, långa branta och sega backar. Tufft men det gick bra, jag njöt av att befinna mig där. Det var så magiskt fint. Vi sprang på landet så kossorna gjorde oss sällskap, såg lite vatten, vackra landskap som bredde ut sig, fina fält och grönskan börjar komma, Vackert som tusan. Körde på känsla och benen fick bestämma farten. De ville utmana. 

Jag utmanade och jag kände att jag sista biten kunde öka tempot hela tiden. Kändes så bra!

Lycka när jag sprang i mål!!

22,3 km på 1 h 43 min vilket ger ett snitt på 04:37. Woohoo PB! :) 

Tack för ett  fantastiskt arrangemang. Vi var runt 30 personer som sprang och det var grym stämning. Tack för en grym dag. Sen stannade vi kvar på landet och blev bjudna god mat och fotbollsspel i det vackra vädret så trevligt, tusen tack!

Lovely day som avslutades nere vid havet och kvällssolen mot kroppen! 






5 kommentarer:

  1. Bra jobbat på Toren, undrar bara om du brukar stanna och krama de där magiska träden för annars går det väl inte att se så där lycklig ut på alla bilderna ;-)

    SvaraRadera
  2. Wow, vilken härlig känsla att kunna öka! :-)
    Stort grattis till PB!

    Kram M

    SvaraRadera
  3. Härligt jobbat!
    Grattis till nytt PB! :)

    SvaraRadera
  4. Wow grym!!! Hur värmer du upp innan ett sådant lopp?

    SvaraRadera
  5. Du är så gryyyym!!! :-) grattis!
    Jag sprang med lopp igår! Tough viking! galet kul!

    SvaraRadera