onsdag 16 april 2014

Styrkeupplägg överkropp


Vissa dagar känns tuffare än andra rent känslomässigt och då är det bra att ha en gymdate inbokad så det blir dagens ljus och något kul att se fram emot. Jag blir på mycket bättre humör och känner mig gladare när jag har tränat med Nina, en väldigt fin vän!  

Idag körde vi fokus överkropp, vi låter benen vila lite till helgen då det vankas långtur på cykel! Längtar! 
Aldrig har det bränt och skakat så mycket i bröst, triceps och axlar. De fick sig en rejäl genomkörare. Bra för simmusklerna! Vandrande armhävningar med en hand på stepbräda och en hand i golvet är fasen tuffa och det känns helt galet att vi gjorde hela 60 armhävningar på det viset. Brösten bara skakade likaså när vi körde sista övningen för triceps. En favoritövning jag har som ni ser på bild nedan: Tricepsdrag med långt rep, den suger rejält! 
Grym kväll i gymmet. Den gjorde min dag! :)  Tack för kul och starkt sällskap Nina!




Tricepsdrag med långt rep 



Bröstpress liggande på boll. Grym övning!


4 kommentarer:

  1. Skönt att ha ett tufft pass med en härlig träningsdate att se fram emot.
    Det blir bättre fina, styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Träningssällskap är lisa för själen! det får en att tänka på annat! Stor påskkram till dig <3

    SvaraRadera
  3. Bästa du! och fler dater blir det!

    SvaraRadera
  4. Guld värt med bra träningssällskap! :-)

    PS. Va, gillar du rosa.....? ;-))) (Kollar in bloggen). Hihi! ;-)
    Kram M

    SvaraRadera