måndag 21 april 2014

CYKLING 30 mil och LÖPNING


Whooopi!

Imorse var det återigen dags att fylla magen med en stor frukost för att sedan dra vidare i kortbyxor med min cykelpärla till Ankaret som har blivit vår mötespunkt. Detta är livet och jag skulle kunna göra detta var eviga dag ;)

Underbart att få blicka över havet och suga in energin där vid starten av turen. Idag var planen 5 mil för att komma upp i 30 mil denna träningsCYKELhelg. :)

Vi cyklade ut mot Stamnared och för er som inte kommer härifrån så kan jag bara säga att det betyder BACKAR. Jösses vad kuperat det är här i inlandet. Vi har nött backar som tusan denna helg, både ben och pannben har vässats. Idag hade vi motvind mot kroppen men vi kämpade på, benen svarade bra trots 10milaturen igår. Fantastisk natur och underbara vänner som gör att för var dag så känns det bara bättre och bättre. 

5 cykelmil in på kontot och jag summerar cyklingen denna helg till 30 mil. Grymt nöjd! :)

Efter cyklingen hoppade jag i löparskorna. RUN OFF BIKE. Sprang iväg i shorts och linne och det var VARMT! Galet! Benen pinnade på och kändes starka. Jag sprang längs strandpromenaden som fick avsluta denna underbara magiska helg, den bästa på länge faktiskt!  


1 mil i löpskorna och jag tackar benen för att ni är med mig på dessa upptåg, imorgon ska ni få vila! :)





8 kommentarer:

  1. Du är så grym Lina!! Underbart med shortsväder. 😃

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig cykelhelg! Och vädret har verkligen varit fantastiskt:)

    SvaraRadera
  3. Vad härligt när kroppen inte begränsar upptåg och äventyr!
    ...och vilka underbara miljöer du har cyklat och sprungit i under helgen.
    Lycka!
    Lite vila på det bara;)

    SvaraRadera
  4. Exakt, cykling är livet.. och bara att fortsätta eller vad sägs om majutmaningen 10 mil om dagen i 31 dagar, hittade precis på den för din skull ;-)

    SvaraRadera
  5. Skönt att äntligen kunna springa i shorts igen. Och så har vi en lång och härlig sommarsäson framför oss, underbart!

    SvaraRadera
  6. Vilken fantastisk cykelhelg du haft. Underbart fina miljöer och natur. Härligt sätt att ladda batterierna. :)

    SvaraRadera
  7. Så underbart det låter Lina!
    Bara njuter när jag läser detta och ser bilderna =)
    kram ifrån mig <3

    SvaraRadera