måndag 7 april 2014

Simning långa serier


När jag simmar själv utan grupp blir det fokus på långa serier. Jag vill nöta och mala på, ibland med lite fartryck för och utmana kroppen ibland bara en sådan där härlig känsla att jag skulle kunnat simma i en evighet. Idag sprang timmen iväg. Räknade längd efter längd, då går tiden så fort.

200 m insim
500 m crawl, rätt så behagligt tempo
500 m crawl dolme och paddlar, tryckte på lite mera
500 m crawl, fokus teknik, fart
500 m crawl dolme och paddlar
500 m med fenor

2700 meter fick starta min dag. Som jag längtar till utomhus säsongen drar igång. Så härligt att få morgonsimma ute i frisk luft och med solen som sällskap när man blickar upp vid andningen. Det är fantastiskt!

Efter simmet käkade jag en andra frukost innan jag begav mig mot gymmet. Avverkade rygg, och mage.
Härlig start på dagen! :)

4 kommentarer:

  1. Kan gissa att det är riktigt härligt att starta morgonen i utomhuspoolen.
    Har du hunnit kolla med din kollega som hade haft ont i hälen?
    Kram Karro

    SvaraRadera
  2. Din tokfrans, att det inte finns någon stoppknapp på dig, den måste ramlat av sedan länge! (:

    SvaraRadera
  3. Härligt Lina!! :) Längtar också tills man får simma utomhus….och helst öppet vatten :) Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt. Bra simpass. :)

    SvaraRadera