tisdag 15 april 2014

I 04:41 fart


Dagen och kvällen har bjudit på solsken. Vilken tur att strandpromenaden ligger nära jobbet. På lunchrasten gav jag mig ut i solen och njöt av energin som strålade mot mig. Det blåste såklart men solen värmde gott mot ansiktet. Underbart vackert och suger åt mig all energi som bara går!

När jag slutade jobbet stod löpning på schemat. Jag har en tisdagsrunda som jag brukar springa där jag knåpar ihop cirka 13-14 km. Den består av flacka partier men också en del backar där det får suga rejält i benen.

Benen kändes väl inte superpigga och jag började turen med den där motvinden som kändes som rena rama väggen men jag sprang på och försökte hålla ett bra tempo. Sneglade lite på klockan då och då. Någon gång ryckte jag till och tänkte men oj nu går det lite väl fort. Magen har inte mått så bra de senaste dagarna och den molade till på mig men jag försökte att tänka på det. Istället försökte jag njuta av solen som fortfarande sken.

Började må lite smått illa men det kanske inte var så konstigt då jag i slutet av rundan såg att jag hade haft en bra tempo på benen. Alltså under 5 min tempo sprang jag nästan aldrig förut, något har hänt.

Idag landade rutten på 13 km på 1 h vilket enligt min klocka gav 04:41 tempo i snitt. Det är helt crazy!!!


Jag har fått ett rejält spring i benen och det är underbart! :)



9 kommentarer:

  1. Fina Lina, du är helt amazing!!!!! :-) Förresten jobbar du kvar på Deli...i Vargberg? :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken miljö och vilket pass, härligt!

    SvaraRadera
  3. En sann inspiration. Plötsligt så lossnar det helt enkelt. Grymt Lina!

    SvaraRadera
  4. Kan tänka mig att alla de andra på den där strandpromenaden tänker "jag skulle vilja flyga fram som en av dom där, som Lina, som eliten" ;-)

    SvaraRadera
  5. Galet vilket tempo du har - och med motvind dessutom. Starkt!

    SvaraRadera
  6. Du är så stark! Önskar att jag hade bara liiiite av din löpstyrka och snabbhet. Bra jobbat. :) Härligt att det lossnat. :)

    SvaraRadera
  7. Vilken underbar känsla när det verkligen lossnar och man blir en evighetsmaskin på heltid! :)

    SvaraRadera
  8. Så underbart!
    Det ger en extra kick kan jag tänka mig, grattis <3
    Jag går nog mer åt andra hållet nu. Har inte kommit igång känner jag :(
    Nu får jag försöka ta tag i det hela :P
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jäklar vad grym du är! Pers på varvet eller?

    SvaraRadera