onsdag 29 januari 2014

6 tusingar


Igår bestämde jag mig att dagens träning skulle bli löpintervaller. När jag bestämt träningsformen och plockat fram kläder till antingen inne/utomhus träning så är det svårt att hoppa de där intervallerna, är det bestämt så är det. Hela dagen har jag laddat för dessa intervaller..Snöstorm och halkigt ute gjorde att det fick bli bandet på gymmet.

Valde tusingar för att det var så länge sedan jag sprang det. Hur många? Skrev först 8 men väl på bandet kände jag att 6 fick räcka för idag. Jag hade nog kunnat ha lite högre tempo än vad jag hade, men är glad att jag tog mig igenom dessa 6 och är nöjd med tempo på 4.28, men nästa gång får jag utmana mera!

Benen kändes lite chockade. Länge sen jag körde långa intervaller, men nu ska det bli ändring på det!

Efter passet matade jag på med benpress, leg extension och  lårcurl med pilatesboll, sedan var benen väldigt möra! Blev några magövningar sen var jag nöjd!


Skönt att ha kört ett intervallpass. Känslan som jag beskrev på insta...Yes I did it! :)
RunnersHigh!





7 kommentarer:

  1. Åh, yes! High five på den! urbra jobbat, hejja! kram kram

    SvaraRadera
  2. Oh, riktigt bra! Beundrar din energi =) <3 Alltid kul att läsa vad du har tränat, inspirerande!
    Fin du är i jeanskjol!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt jobbat! Tusingar är min favorit. Hemskt på alla sätt och vis, men sällan känner man sig så nöjd efteråt. :)

    SvaraRadera
  4. minns en gång när jag sprang en tusing på 4 minuter, typ 5 x 1000 m, började på 5 min/km och sedan var varje intervall snabbare. men det var ju typ hundra år sen... du är grym!!!!

    SvaraRadera
  5. Härligt, bästa känslan!

    SvaraRadera