tisdag 14 januari 2014

Slirig Löpning och BärlakritsSmoothie


Snön som kom igår är nästan helt borta idag. Kvar är det slask på vägarna så ikväll var det lite trixigt att springa på vissa ställen. Benen var inte helt på topp idag, tror 3 timmars spinnen sitter kvar. Lite segt och halkigt men frisk och härlig luft fick jag andas in och det var ljuvligt. Jag njöt i min bubbla.

Det blev även lite corestyrka i gymmet efter löpningen. Vill bygga mig en ännu starkare core. Körde lite plankor av olika slag, sidoplankan med rotation med mera.

Har kommit in i en smoothie period nu. Enkelt och så gott till mellanmål. Det jag har i glaset nu är skogens ekologiska bär, kesella, mjölk och lite lakritspulver. Gjorde även utan lakritspulver och den blev också jättegod. Mums!

Vad gillar du att ha i din smootihe?  Jag tänkte prova att ha i kokosmjölk i veckan, hoppas det blir gott!




10 kommentarer:

  1. Låter smarrigt.
    Vilket är ditt nästa lopp?

    SvaraRadera
  2. Den där shaken ska jag överraska med här hemma. Lakrits låter som en ny härlig smak.

    SvaraRadera
  3. Jag brukar köra melon, banan och stora vita bönor. Perfekt att ha med på gymmet eller till bassängen. Bönorna smakar inte så mycket (lite mjöligt bara) och det blir sött med melon och banan. Rekommenderas! Brukar även göra med hallon och lite proteinpulver, men pulvret smakar så kemiskt nu när jag vant av mig med socker.

    SvaraRadera
  4. Asså, jag är ingen smoothiemänniska - tråkigt jag vet. Men gillar att tugga :) . Lakritspulver kunde kanske användas för att pimpa filen eller kesellan ändå?!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar använda Turkisk yoghurt, vaniljpulver, fryst banan, hallon/blåbär, lite kokosflingor (lite knastrigt och gott) och vatten. Ibland har jag i kokosmjölk. Men tycker det smakar för mycket kokos... Ibland har jag banan och kakao. Kan variera mycket. Avokado och ett rått ägg har jag också i ibland... :) Men lakritspulver måste testas!

    SvaraRadera
  6. Låter gott med smoothie, och grymt bra jobbat med all coreträning! Alla filmer du brukar lägga upp, visar övningar jag bara kan drömma om. Vilken styrka och kroppskontroll du har! (För mig flyger bara bollen iväg på något konstigt vis ;) )

    SvaraRadera
  7. En favorit för mig som är väldigt simpel. Apelsin, banan och kesella! Fräscht och gott ;-D

    SvaraRadera
  8. Mums!!! De där skulle jag ta alla dagar i veckan före alla andra drycker :P

    SvaraRadera
  9. Jag älskar mörka löparbilder på något märkligt vis!

    SvaraRadera