onsdag 22 januari 2014

Film på bra ryggövning och effektivt gympass


Variation, jag älskar det! Jag älskar effektiva upplägg, intervallupplägg i gymmet är det bästa och även där varierat med olika övningar som ger kroppen utmaning och hela tiden chocka med nya övningar.

Körde en skön ryggövning för någon dag sedan. Hantelrodd 0 grader, drag tätt intill kroppen, jag tycker den nyper så skönt!




Innan yogan idag blev det ett snabbt pass i gymmet på 30 min. Ungefär detta upplägg..

KB swingar 20 st 
Bålrotationer på boll 20 st 
KB swingar hela vägen upp 20 st
Bålrotationer på boll 20 st
KB swingar 20 
Ryggresningar 20+ 20

Körde nog något mera här innan jag begav mig på utfallshoppen...

16 utfallssteg 
16 utfallshopp 
16 utfallssteg 
16 utfallshopp 

och så höll jag på tills benen inte ville mera då körde jag knäböj och upphopp...

Det går att variera på så många olika vis, och det är det som är så otroligt roligt! :)


Tror det kommer kännas i rumpan imorgon! Avslutade med ett skönt och jobbigt yogapass! 
Härlig onsdagkväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar