söndag 19 januari 2014

The Event - Academy inspirationsdag Halmstad!


Min dag igår var helt fantastisk. Den bjöd på endorfiner, skratt, svett, inspiration, träningsglädje, härliga proffsiga instruktörer, roliga och jobbiga pass!

Jag gick på 5 pass sen var min kropp helt slut!

1. Spinning med Nils Torring - Wild Ride -  En grym klass där vi körde hårt med 4 x  6 min intervaller. 1 min vila mellan. Sen en sista intervall på 12 min. Bra variation i de olika intervallerna, härlig musik, grymt peppande. En bra klass, jag var spinninghög efteråt! :)

2. Hinderbana med Ewa Björketun. 4 min jobb och 2 min vila. Denna hinderbanan var tuff och riktigt rolig. Gjorde bland annat upphopp och utfallshopp på bosu, låg sidolöpning, hoppade över häckar på olika sätt, snabba och höga knän i repstege ( grymt bra redskap som jag vill inhandla och köra med mina PT-kunder ). Vi fick hela passet på pappar - tusen tack! Mycket inspiration! Grymt jobbigt!

3. Spinning med Dennis Svensson - High intensive Ride - Det var det verkligen, körde med pulsklocka och vi jobbade oss upp till röda zonen ett flertal gånger. Svettigt, roligt och bra pass!

4. Hade velat gå på Functional moves här med det passet blev tyvärr fullt. Hoppade istället in och provade något nytt. ViPR 3D. Get fit for lift med Jenny Ahlin. Jösses vilket tempo det var i klassen och utfallssteg hit och dit och med detta verktyg var det mycket att hålla reda på. Kul och prova något annat, det var jobbigt för ben och axla men lite snabbt tempo ibland för min del.

5. Sista klassen och jag provade på Cage Training med Ulf Thunberg. Som det låter så jobbade vi i en bur. Det var blandade tuffa övningar med olika redskap, jobbade i 45 sek på varje station sen vidare till nästa och vi körde 2 varv. Kroppen gick på sista energin. Jösses så jobbigt det var!

TACK Academy för ett grym dag i Halmstad! Jag kommer igen! :)

TriathlonSöndag...

I dag hade jag gärna vilat då hela kroppen kändes som att den hade blivit överkörd av tåget när jag reste mig ur sängen. Men jag hade lovat att köra triathlonspinningen så det var bara ut i snökaoset och ta sig till simhallen för och först hoppa i bassängen.

När jag kom till träningen så dök det bara upp en till från triathlongänget så vi fick PT-träning i bassängen. Jag fick värdefulla tips från vår nya simtränare. Grymt med egen bana och egen coach! :) Spinningen hoppade vi och det gjorde mig inget idag...

Kroppen behöver nu vila! Blir en härlig lugn dag hemma.. :)












12 kommentarer:

  1. Tack snälla <3 Åh, jäklar vad kul! VIlken dag du fick, förstår att kroppen känner av de =)
    Drömde om dig i natt. Du sprang här i Värnamo där jag tränade. Mer var det inte, men det var sommar och vädret var vackert. Vi hälsade på varandra och sprang vidare. Vilka drömmar man kan ha ibland :D Kramar

    SvaraRadera
  2. Vilken grym helg du haft, nu sprutar säkert inspirationen!! :)

    SvaraRadera
  3. Åh va gött! Ewa är min gamla chef. Har du möjlighet att köra yoga med henne så ska du testa. Jäklar vilket energiknippe. Som du ungefär. ;-)

    SvaraRadera
  4. Wow, vilken dag!! :-)
    Ser riktigt roligt (och tufft) ut!

    Kram M

    SvaraRadera
  5. Du hinner med mycket du Pinky! Har du några tävlingar du ska göra på våren?

    SvaraRadera
  6. Wow, vilken träningsdag! Kul! Älskar att du alltid ser så glad ut på dina bilder!

    SvaraRadera
  7. Försökte kommentera men den försvann... med risk för att den kommer två gånger:

    Låter som en härlig dag! Hoppas du får lika mycket träningsvärk som jag fick efter mitt första VIPR. Mina ben brukar tåla en hel del men mängden utfall på den klassen översteg liksom min årsranson...

    SvaraRadera
  8. Wow vilken rolig dag, en massa roliga och inspirerande klasser.

    SvaraRadera
  9. det vore konstigt om du inte vore trött efter allt detta! kul med så mycket inspiration! hoppas du haft en fantastisk vilodag nu. kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken träningshelg! Grymt kul! Hoppas du har vilat nu ordentligt.

    SvaraRadera