lördag 25 januari 2014

Fartleks-Lördag



Såhär avslutade jag min fredag.

På med snyggpaddlarna. Körde ett kort men härligt simpass. Jag fick en AHA-upplevelse vad gäller mina armtag. Har länge gjort armtaget väldigt långt ifrån kroppen, sådär onödigt långt. Men nu har jag fattat vinkeln och jag tror att mina axlar kommer må så mycket bättre nu. En fin kväll i simbubblan!





Såhär började jag min lördag... 

Solen ville lysa igenom men det var mycket moln på himlen, men lycka att man ändå fick se den lite. En vacker morgon. Hade inte större planer när jag sprang iväg, benen, känslan fick bestämma. Och ja i början blev det mellanmjölkstempo. Men sedan hände något, jag fick lust att springa snabbare. Lyktstolparna blev mitt redskap. En fartlek mellan lyktstolparna. Blandade korta och långa intervaller. Det kändes skönt med fart i benen igen. Lusten kom tillbaka. Kul att köra spontana intervaller.

"Spring till den skylten/lyftstolpen nu. Öka tempot! BRA, håll i nu hela vägen fram! :) Tankar som for omkring i huvudet.

När jag kom hem igen landade turen på 16,3 km och ett medeltempo på 04.50. Känner jag mig väldigt nöjd med! Benen kom tillbaka idag! Härlig känsla! :)



5 kommentarer:

  1. Åh! Vart har du köpt de där snygga ROSA paddlarna !! :0 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de fina :) jag hittade dem på wiggle.com :)

      Radera
  2. Härligt Lina! Låter så superkul att läsa om dina löpturer!

    SvaraRadera
  3. Snygga paddlar, du ser lusten kom tillbaka. Härligt!

    SvaraRadera
  4. Hei fra Norge! vet du...jeg sliter big time med svømmetekniken nå. Jeg roterer FOR MYE, har du noen tips? fikk en til å ta bilder i vannet i går, og det ble lett å se alt som er feil:( men jammen ikke lett å fikse opp i selv. Jeg låser ikke core nok - synker med nedre del av kroppen, og sakser for mye med beina. SUKK! og du: 16 km, wow! bra! har du faste program du svømmer etter? noe du vil dele? trenger inspirasjon :)

    SvaraRadera