fredag 10 januari 2014

Cykling med backintervaller och finskor


Började min morgon i min nya cykeldress. Den är så skön, materialet känns mjukt mot kroppen, älskar den! 

08.30 stängde jag på skivan i spinningsalen och uppvärmingen var igång. Spinning 55 min med härliga fredagscyklister. Värmde upp kroppen i vår egna bubbla. När vi var ordentligt varma så hade vi två partier framför oss med blandade Backintervaller! Älskar att köra i backe för att sedan öka upp tempot en stund! 

Hade också lunchspinnen där vi även där betade av många backar och intervaller.

Det blev bland annat korta intervaller: 4x40 sek vila 20 mellan. De tar rejält i benen! Effektivt! 

Efter jobbet cyklade jag till simhallen och satte på mig finskorna! En härlig stund i simbubblan, mycket med paddlar för och öka styrkan. En härlig dag och skön inledning på helgen! :)



3 kommentarer: