torsdag 30 januari 2014

Träna baksidan - Film


I morse steg jag upp tidigt och var med på spinningpasset som började 06.45. Lite trött i ögonen men kroppen var med mig. Passet passade mig bra. Uppdelat i två delar en backdel och en intervalldel. Älskar att köra intervall och musiken idag passade så bra in på tempoökningarna. Fick en kick i benen och de ville bara köra. Underbart! Härligt svävande på moln efter passet!

Fantastisk start på dagen...

Idag var det dags för mitt andra X-fit pass. Körde samma upplägg som förra veckan med 4 x4 intervaller men hade bytt ut några övningar.



Det svettades, flåsades och kämpades i salen. Grymt kört av alla som var där. Jobbiga övningar som tar rejält på kroppen.

Som FINAL blev det Time force reps. Man gör en övning i ex 4 min. Jag valde att de skulle göra knäböj med händerna ovanför huvudet... Räkna hur många man hinner på 4 min. De var så himla grymma! Järnvilja och pannben!

Denna övning kördes bland annat som visas på filmen. Alltså jösses det är nog min nya hatkärlek! Jösses, nästan kramp direkt. Galen övning för baksidan!


Prova gärna höftspring :)




Imorgon drar jag till Lund på kostutbildning i 2 dagar med ett gäng från gymmet. Blir spännande!

 

8 kommentarer:

  1. Grymt, måste testa! :-)

    SvaraRadera
  2. Grym övning, kul med kostutbildning. Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Cool övning! Har aldrig sett men måste definitivt testa! Ha så kul i Lund, sitter själv precis på tåget därifrån :)

    SvaraRadera
  4. Häftig övning, den måste jag testa på gymmet imorgon! Ha en fin helg i Skåne!

    SvaraRadera
  5. Tack snälla <3
    Härlig känsla =)
    Ser så jobbigt ut, allt. Spceillt den sista där :P
    kramar

    SvaraRadera
  6. Tänkte på det där med utbildningen, de är under all kritik. Jag undrar om Catrine och A-K som startade upp utbildningen vet om vad som försigår. De kör utbnildningen i botten och jag överväger att hoppa av tyvärr =( Kram ifrån mig

    SvaraRadera
  7. Jag testade höftspring igår på gymmet och idag har jag grym träningsvärk i baksida lår så tusen tack för den övningen! :)

    SvaraRadera
  8. Den övningen såg brutal ut - måste testas! Tack för tips :-)

    SvaraRadera