söndag 5 januari 2014

Helgens SwimRun


Simhallar. Jag har provat på några stycken. Luleås simhall där jag är på bilden nedan gillade jag. Kanske mycket för det härliga simfolket som man fick umgås och simma med, det saknar jag. Vi hade otroligt kul, simpassen där var speciella.

Igår var jag i simhallen här i Varberg och började nöta, körde 20 längder i stöten. Det kom en kille och hoppade i banan bredvid och började crawla, mitt tempo ökade, hans tempo ökade det kändes som att vi tävlade lite med varandra. Bra morot!! När han sedan steg upp kom han till mig och sa att fasen vad snabb du är, det var svårt att ligga jämsides med dig. haha kul att vi verkligen sporrade varandra! Det behövs ibland någon i banan att ta hjälp av, en draghjälp och det fick jag igår! Gott! 1 h och 20 min sim!

Idag blev det helgens löpning. Distans och 90 min var min plan. Klockan stannade på 92 min så vältajmat och bra. Lite mer än 18 km i ett vackert Varberg. Löpningen är som balsam för själen. Men saknaden jag känner till familjen i småland idag hjälpte den inte mot. Stor kram till er, tänker på er!

Dags att återgå till spinningpasset jag pusslar med, 3 h spinning på söndag, snart smäller det! :)



Järngänget i Luleå


22 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att du är som en raket i vattnet! Du är lika flitig som vanligt! Grymt jobbat och klockrent med långt spinningpass.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser fram emot långpasset spinn på söndag, hoppas på många deltagare :)

      Radera
  2. Full fart! Härligt Lina!! Hoppas vi ses ngt snart :)

    SvaraRadera
  3. Låter som om du kört fantastiska pass som vanligt. Kul ned 3h spinning.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli riktigt skoj med 3 h pass :)

      Radera
  4. Simhallen i Luleå är svår att glömma, även om det var rätt många år sen sist, tidiga morgnar och sena kvällar, den var välbesökt och bra! Men alltid isande kallt ute när man skulle dit! ;-)

    /Carl-Emil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Luleå var grymt :)! Ja isande kallt ute, ångbastun var härlig! :)

      Radera
  5. Jag är sjukt imponerad av din kontinuitet gällande träningen. Du kommer bli precis hur bra som helst Lina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack jag blir så glad för din kommentar :)!

      Radera
  6. Fin läsning som alltid! Du sprider träningsglädje till max!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma grymma inspirerande du!!! :)

      Radera
  7. Du är galet bra helt enkelt! Önskar jag med kunde ta till mig simmet lite mer! Men jag tröttnar så lätt på det! Hur gör man simning lite roligare så det inte känns så enformigt? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så söt du är!! Brukar du köra med simredskap, paddlar, fenor, dolme, platta? Det tycker jag gör simningen mer varierad och roligare :)

      Radera
  8. du är en bra ambassadör för "dina orter" både Luleå, Varberg och Småland!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh tack fina du :)! Så glad jag blir för dina ord!

      Radera
  9. Härliga bilder!
    Ibland är det så att saknaden blir för stor. Det finns ingen chans att du flyttar till småland? <3
    Om en vecka är det jag som är i Luleå. Ha en superfin måndag! Sänder massvis med kramar till dig <3

    SvaraRadera
  10. Grymt imponerande träning!

    SvaraRadera
  11. Härligt att följa dig, du är ju som en duracell-kanin... Vilar du aldrig? Ser så härligt ut med simningen, skulle också vilja kunna simma "riktigt"! Vore kul att ställa upp i Vansbro-simmet innan man dör... ;-)

    SvaraRadera
  12. Hoppas du mår bra och att du har en fin dag <3 kramar

    SvaraRadera
  13. Lina, du måste testa Simarenan i Borås. 8 banor á 50m. Underbar arena! Kom hit och simma med mig. Kram Sophie

    SvaraRadera