lördag 7 juni 2014

5 timmar i sadeln


Idag hade vi cykeldejt. Jag, Nina och Ruben, det bästa gänget for iväg strax efter klockan 9 i morse. Turen började med långa branta backar och den fortsatte så väldigt länge. Rejäla backar där det bet till i låren av syra. Bra träning! Vi skrattar, tjoar och  har det väldigt trevligt under våra turer. Det blir aldrig tråkigt.

Naturen gör sitt också, Halland bjuder på fantastiska miljöer. Idag cyklade vi förbi många vattendrag och då blir det extra vackert. Då suger jag in det vackra och lägger det i kroppen och gör det till bubblande energi.

Under turen blev det ett trevligt fikastopp vid en sjö och även lite mat i magen när vi for förbi Ullared. Skönt och fylla på med riktig mat, gav energi till benen och väldigt glatt humör. :)

Rumpan fick nästan nöta 5 h i sadeln idag och jag strålar av lycka. Det här är livet. Vänner. Cykling. Vackra miljöer. Glädje. Susande vind i håret. Backar. Rosa styrlindor som gör en glad. :)


Jag är lycklig! :) 

Glad tjej! 

Halland 

Vackra landskap


Bästa gänget!

4 kommentarer:

  1. Så härligt att du har goda vänner som också cyklar. Jag nöter på mycket ensam. Trodde du kanske skulle köra Borås swimrun i morgon???

    SvaraRadera
  2. Vilka rejäla turer ni är ute på! Fast ska man cykla 18 mil och sedan orka springa en mara så gäller det att både cykelbenen och löparbenen är med på noterna, antar jag.

    SvaraRadera
  3. Ser helt fantastiskt ut! Förstår din lycka!

    SvaraRadera